همگانی کردن آموزش امداد و نجات بهترین راه مقابله با بحران

تفاهم نامه همکاری شهرداری شیرین سو و جمعیت هلال احمر شهرستان کبودراهنگ منعقد شد.

به گزارش خبرمگار “فردای همدان”، شهردار شیرین سو در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری شیرین سو و جمعیت هلال احمر شهرستان، اظهار کرد: در راستای توسعه فعالیت های مشترک و استفاده از ظرفیت های طرفین، تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد میشود و پس از این همکاری های فی مابین تقویت خواهد شد.

سید مصطفی موسوی از افتتاح و بهره برداری خانه هلال در شهرداری شیرین سو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فعالیت‌های داوطلبانه تنها به شعب جمعیت هلال احمر خلاصه نمی شود و راه اندازی خانه داوطلبی هلال، موجب گسترش فعالیت های داوطلبانه امداد و نجات و آموزش های عمومی و تخصصی شهروندان می شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر شیرین سو ضمن اشاره به وظایف شهرداری‌ها بیان داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی وظیفه دارد در فعالیت‌های عام المنفعه و مرتبط با بحران حضور فعال داشته و زمینه‌های گسترش آن را فراهم آورد.

موسوی با اشاره به نقش مشارکت های مردمی در توسعه حقوق شهروندی گفت: تشکیل خانه هلال موجب افزایش مشارکت های مردمی و در کنار آن موجب افزایش سطح آگاهی و تاب آوری مردم در برابر حوادث شده و سبب افزایش آمادگی افراد جامعه می گردد.

وی با تاکید به نقش آموزش همگانی در افزایش دانش شهروندان افزود: یکی از اهداف ایجاد خانه هلال، آموزش همگانی امداد و نجات برای شهروندان است که بر اساس تفاهم نامه امضا شده، هلال احمر با همکاری شهرداری و مطابق برنامه ریزی انجام گرفته مبادرت به آموزش شهروندان بصورت تخصصی و عمومی می نماید.

شهردار شیرین سو با مهم خواندن برنامه ریزی قبل از وقوع بحران گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه و احتمال وقوع حوادث مختلف لازم است تمام شهروندان دوره های مختلف را طی کرده و آمادگی لازم برای مواجهه با هرگونه حوادث احتمالی را داشته و عکس العمل به موقع را در مواقع بحرانی از خود نشان دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نیز در ادامه ضمن تقدیر از رویکرد اجتماعی شهرداری و استقبال وی در راه اندازی خانه هلال شهرداری بیان داشت: نقش آموزش کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه به عنوان یک مأموریت در کاهش تلفات جانی و مالی هلال احمر را موظف نموده تا نسبت به ترویج فرهنگ یادگیری کمک های اولیه که موجب ارتقای عملکرد افراد در حوادث می‌شود اقدام کند.

جبار طهماسبی خاطرنشان کرد: مدیریت اول حوادث و سوانح توسط خود مردم تا رسیدن نیروهای امدادی و ارائه خدمات از مهمترین اهداف راه‌اندازی خانه هلال میباشد.

وی ادامه داد: وقوع حوادث چند سال اخیر نشان داده که بدون مشارکت مردم اجرای ماموریت های هلال احمر بسیار سخت و دشوار است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان در پایان اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت های شهرداری و هلال احمر و با هدف تسریع و تسهیل در امدادرسانی توسعه آموزش‌های تخصصی و ترویج مسئولیت‌های مدنی تفاهم‌نامه‌ای به امضای طرفین رسیده است یکی از آن افتتاح خانه هلال در محل شهرداری است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.