حمایت از فعالیت های پیشگیرانه بهداشتی و نظارتی دامپزشکی رزن

فرماندار رزن گفت: با تمام توان و امکانات موجود از فعالیت های پیشگیرانه بهداشتی و نظارتی دامپزشکی حمایت می کنیم چرا که این حمایت در واقع حمایت از سلامت شهروندان و بهداشت عمومی محسوب می گردد.

‍ به گزارش خبرنگار فردای همدان، مهندس سلامتی فرماندار شهرستان از اداره دامپزشکی بازدید و با رئیس و کارکنان این مجموعه گفتگو کرد.


در این دیدار فرماندار رزن اظهار داشت: ما با تمام توان و امکانات موجود از فعالیت های پیشگیرانه بهداشتی و نظارتی دامپزشکی حمایت می کنیم چرا که این حمایت در واقع حمایت از سلامت شهروندان و بهداشت عمومی محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دامپزشکی مربوط به تامین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی با منشاء دامی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند.

سلامتی عنوان کرد: با توجه به نقش مؤثر این اداره در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه و همچنین وجود بیماری های مشترک بین انسان و دام، بر انجام دقیق وظایف و نظارت بیشتر بر مجموعه های ذیربط دامپزشکی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از وظایف دامپزشکی به صورت موکل آگاهی ندارند، اضافه کرد: در این حوزه نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است.

در پایان این بازدید رئیس دامپزشکی شهرستان نیز آمار دقیقی از وضعیت دامی و عملکرد شبکه دامپزشکی رزن ارائه نمودند.