معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در شبکه العالم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان با قابلیت‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، ورزشی، غذا، سلامت، مذهبی، تفریحی و عرفانی با 1800 اثر تاریخی فرهنگی ثبت شده، حرف های بسیاری برای گفتن در گردشگری دارد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، این برنامه صبح امروز دوشنبه 8دی‎ماه، به صورت زنده و با حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان و هنرمند سفالگر لالجینی علی پورنیا برگزار شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در این برنامه با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان گفت: استان همدان دارای آثار تاریخی متعدد و منحصربه‌فرد است که بیش از 1800 اثر را تشکیل داده و به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن شناخته می شود.
علی مالمیر از جمله قابلیت‌های گردشگری استان همدان را گردشگری تاریخی، فرهنگی، ورزشی، غذا، سلامت، مذهبی وتفریحی و عرفانی عنوان کرد و افزود: همدان با دارا بودن شهرجهانی لالجین در زمینه سفال و شهرجهانی ملایر در زمینه مبل منبت و شهرملی تویسرکان بعنوان شهرمنبت گلریز رتبه اول شهرهای جهانی و ملی در کشور را به خود اختصاص داده است.
مالمیر یکی از ویژگی‌های استان همدان را مهمان‌نوازی مردم این استان معرفی کرد و گفت: همدان با آرامگاه بوعلی، باباطاهر، کتیبه های گنج نامه، غار علیصدر و شهرلالجین برای همگان شهری آشناست.
گفتنی است؛ در این برنامه زنده، علی پورنیا از اساتید جوان هنر سفالگری شهرجهانی سفال به اجرای زنده سفالگری برروی چرخ پرداخت.