جایزه سوئدی‌ها، به خواب ماندگان رسید!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فیلمساز همدانی، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره سوئد را از آن خود کرد.

به گزارش “فردای همدان”، احمدرضا احسانی اظهار کرد: : فیلم خواب ماندگان به نویسندگی و کارگردانی فرزانه قائمی که به تازگی پخش جهانی خود را آغاز کرده است، در اولین حضور جشنواره‌ای، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از دهمین دوره جشنواره بین المللی (Balkan Nordic Film Festival ۲۰۲۰) فیلم سوئد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این جشنواره که انیستیتو فیلم سوئد یکی از برگزار کنندگان آن است هر سال از هفتم تا بیست و یکم ماه دسامبر در شهر استکهلم کشور سوئد برگزار می‌شود.

خواب ماندگان داستان کارگری جوان است که همسر موقتش ناپدید شده است و او سفری را برای یافتنش آغاز می‌کند! رامتین کرامتی دیبا، رامونا خانقایی، شکوفه جعفری، مسعود بقایی و مجتبی مطلبی از بازیگران این فیلم هستند.

علی تقدسی مدیر فیلمبرداری و سیدمیثم حسنی هم تدوین این اثر سینمایی را برعهده داشتند و زهرا شیخلانی برای گریم و مصطفی اکبری نیز به عنوان صدابردار در این پروژه همکاری و مشارکت کردند.

نخستین فیلم «فرزانه قائمی» با نام «اعلا» نیز سال ۲۰۱۷ در چندین جشنواره معتبر داخلی و خارجی، از جمله جشنواره اوزارک آمریکا، جشنواره کفالو ایتالیا و جشنواره فیلم شهر به نمایش درآمد.