دستگاه‌ها نسبت به شناسائی متخلفین علیه بهداشت‌عمومی توجه کنند

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: دستگاه‌ها نسبت به شناسائی و برخورد با متخلفین و مجرمین حوزه تهدید علیه بهداشت عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، عباس نجفی در جلسه تامین امنیت غذائی و پیشگیری از جرائم تهدید علیه بهداشت عمومی با حضور مدیران و متولیان امر امنیت غذایی و بهداشت عمومی برگزار گردید، بیان کرد: مخاطراتی همچون دفع نامناسب پسماندهای پزشکی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عدم رعایت موازین بهداشتی در در تامین مواد غذائی و مایحتاج غذائی شهروندان، استفاده از سموم و کودهای شیمائی در محصولات کشاورزی و آبیاری سبزیجات با فاضلاب تهدیداتی هستند که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید به وظایف ذاتی و قانونی خویش در خصوص شناسائی عوامل بسترساز جرائمی که تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌گردند اقدام نمایند.

نجفی ضمن اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مناسب در جهت استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت مسئولین فنی در مراکز تولید مواد غذائی، خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها به بهانه عدم بازدارندگی قانون و فقدان منابع وظایف و تکالیف خویش را فراموش نکنند، مباحث بهداشتی و سلامت عمومی آنچنان حائز اهمیت است که نمی‌شود به مولفه‌های غیر ضروری و غیر مرتبط موکول کرد.

 معاون قضائی رئیس کل اقدامات پیشگیرانه را یکی از راهکارهای تأمین امنیت غذائی شهروندان دانستند و اظهار کرد: لزوم مدیریت و نظارت بهداشتی در خصوص نان‌های سنتی که بدون هیچ ضابطه و الزامات بهداشتی اقدام به تولید نان و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد امری مهم و ضروری است.