آغاز جشنواره تئاتر استان همدان با اجرای ۲ نمایش در فضای مجازی

سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان در نخستین روز آغاز بکار، نمایش‌های «رویای عقیم» و «سرباز برجک شماره ۳۷» را به صورت مجازی روی صحنه برد تا تجریه متفاوت و جدیدی را برای اجرای تئاتر شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ سی و دومین جشنواره تئاتر استان همدان که به دلیل محدودیتهای کرونایی به فضای مجازی کوچ کرده، روز یکشنبه نمایش های «سرباز برجک شماره ۳۷» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی احمد یاوند الماسی و «رویای عقیم» به نویسندگی و کارگردانی رضا باغبان را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اجرا گذاشت.

نمایش «رویای عقیم» روایت مادری است که بعد از تولد چهار فرزند دختر، برای بار پنجم باردار شده و گویی این نوزاد پسر می شود.

 «این مادر در تمام دوران بارداری دخترانش را مجبور به بازی های پسرانه و روایت قصه‌های مردانه می‌کند و دختران کینه برادر را به دل می‌گیرند » موضوع داستان نمایش رویای عقیم است.

عاطفه جوکار، سپیده ولی‌زاده، محیا جباری، مائده زلفی و مبینا خانی بازیگران این نمایش هستند.

«سرباز برجک شماره ۳۷» نیز داستان فردی به نام مراد است که پدرش در عملیات آزادسازی خرمشهر شهید شده و خانواده‌اش به تهران عزیمت کرده‌اند. مراد درصدد انتقام پدرش از بعثی‌هاست که به دلیل سن پایین نمی‌تواند در جنگ شرکت کند.

احمد الماسی، امیر زهدی، علی رضایی، ساجده امیدی و مبینا سالارجنتی در این نمایش هنرنمایی می‌کنند.

سی‌و دومین جشنواره تئاتر استان همدان ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری با حضور هشت گروه نمایشی به صورت مجازی اجرا می شود.

اجرای این نمایش ها از طریق لایو اینستاگرامی در صفحه hamedan.farhang@ به صورت زنده پخش می‌شود.

تماشاگران تا ۲۴ ساعت پس از هر اجرا فرصت دارند تا در نظر سنجی که در استوری همین صفحه قرارداده می‌شود، شرکت کرده و بر اساس میزان رضایتمندی، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

میزان رضایت‌مندی مردم از نمایش‌های جشنواره، بر اساس سه معیار خوب، متوسط و ضعیف ارزیابی و نمایشی که بیشترین آرای مخاطبان را به خود اختصاص دهد به عنوان نمایش برتر از دیدگاه مردم معرفی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا