مسابقات فوتبال استان همدان به‌زودی آغاز می‌شود

رئیس هیئت فوتبال استان همدان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته به زودی مسابقات فوتبال استان همدان را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، عباس صوفی در نشست بررسی شرایط فوتبال استان همدان با مدیرکل ورزش و جوانان اظهار داشت: هیئت فوتبال استان همدان یکی از بزرگ‌ترین هیئت‌های ورزشی استان در بحث برنامه‌ریزی، آمار ورزشکاران و فعالیت‌های انجام شده در سال است.

وی افزود: هر سال براساس تقویم ورزشی و برنامه‌ریزی دقیق حرکت می‌کنیم و طی سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی برای این رشته ورزشی در استان همدان رقم خورده است.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان با اشاره به رویدادهای بزرگی که در رشته فوتبال در استان همدان برگزار شده است، گفت: طرح آسیا ویژن که همدان به عنوان پایلوت انتخاب شده بود یکی از اقدامات خوب بود که انجام شد.

صوفی خاطرنشان کرد: 3 رویداد بزرگ آسیایی و جهانی نیز در سال‌های اخیر به میزبانی همدان برگزار شده تا شاهد اتفاقات بزرگی در فوتبال همدان باشیم.

وی با اشاره به لطمه کرونا بر ورزش کشور و رشته فوتبال بیان کرد: از ابتدای امسال به طور کامل تحت تاثیر ویروس کرونا بودیم و شاید حتی 10 درصد فعالیت‌های اخیر ما نیز امسال عملا انجام نشد.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان عنوان کرد: اما ما باید بسیار سریع بتوانیم نمایندگان مختلف خود را در رده‌های پایه و کشوری معرفی کنیم به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و به زودی مسابقات فوتبال استان آغاز خواهد شد.

صوفی با اشاره به در اختیار گرفتن زمین‌های استان برای برگزاری مسابقات گفت: ورزشگاه‌های شهدای قدس، شهید مفتح، مریانج و شهید شمسی‌پور برای برنامه‌ریزی آغاز مسابقات فوتبال استان در اختیار هیئت قرار بگیرد تا هرچه سریع‌تر استارت مسابقات را بزنیم.

وی افزود: با برگزاری مسابقات نمایندگان استان را به سطح کشور معرفی خواهیم کرد.

زیرساخت‌های رشته فوتبال در شهرستان‌ها تقویت شود
رئیس هیئت فوتبال استان همدان با بیان اینکه سال گذشته یک ریال از طرف اداره ورزش و جوانان به هیئت فوتبال واریز نشده است، بیان کرد: در حال حاضر 500 میلیون تومان از اداره ورزش طلب‌کار هستیم که امیدواریم امسال از نظر مالی حمایت بیشتری از هیئت صورت بگیرد.

صوفی خاطرنشان کرد: هیئت فوتبال استان همدان در تمامی شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌های استان فعال بوده و ما 23 هیئت فعال در سطح استان داریم که از این نظر بی‌نظیر هستیم.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فوتبال استان همدان گفت: ما در رشته فوتبال در شهرستان‌ها ضعف داریم و اصلا در شهرستان‌ها زیرساخت فوتبال خوب کار نشده است.

رئیس هیئت فوتبال استان همدان عنوان کرد: امیدواریم از نظر زیرساخت‌های رشته فوتبال نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌های استان صورت بگیرد.

دبیر هیئت فوتبال استان همدان نیز با بیان اینکه هیئت‌های ورزش چشم و چراغ دستگاه ورزش هستند، اظهار کرد: اداره کل با نگاه ویژه به هیئت‌های ورزشی در کوتاه مدت می‌تواند به جایگاه مطلوب‌تری در سطح کشور برسد.

مهدی بوجوریان افزود: هیئت فوتبال استان همدان نیز یکی از هیئت‌های فعال و پویا است.

وی با اشاره به در اختیار قرار گرفتن زمین‌های ورزشی به هیئت فوتبال استان همدان گفت: زمین‌های ورزشی استان باید در اختیار هیئت فوتبال قرار بگیرد تا به صورت عادلانه بین تیم‌های ورزشی تقسیم شود.

نایب رئیس هیئت فوتبال استان همدان نیز با بیان اینکه امسال هیئت فوتبال استان همدان هیچ گونه درآمدی نداشته است، بیان کرد: امیدواریم با حمایت اداره ورزش بتوانیم دستمزدهای داوران استان را پرداخت کنیم همواره هیئت فوتبال استان درآمدزا بوده اما امسال به دلیل کرونا درآمدهای هیئت صفر شده است.

کمال عربیان افزود: در همین محدودیت‌های کرونا توانستیم اولین کلاس مربیگری فوتبال کشور را برگزار کنیم که به نحو احسنت و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان همدان نیز با اشاره به لزوم حمایت از فوتبال و فوتسال بانوان اظهار داشت: از سال 79 فعالیت خود را در هیئت فوتبال استان آغاز کردم و در سال‌های ابتدایی فعالیت توانستیم فوتسال بانوان را بدون هیچ حمایت و اسپانسری آغاز کنیم.

اعظم باباخانی افزود: با مشکلات زیاد در فوتبال در لیگ برتر نیز با حضور باشگاه پاس تیم‌داری کردیم.

وی با بیان اینکه بانوان مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: در حال حاضر برای تمرینات فوتسال بانوان برای شرکت در لیگ نیازمند سالن هستیم که امیدواریم با دستور مدیریت ارشد ورزش این اقدام صورت بگیرد.

خبرنگار: محمدرضا بهرامی صفت