پلمب 10 واحد صنفی متخلف در کبودراهنگ

‍فرماندار شهرستان کبودراهنگ از آغاز محدودیت ها تا کنون 2 هزار و 200 مورد بازرسی در شهرستان کبودراهنگ انجام شده است.به گزارش خبرنگار فردای همدان، دکتر حجت اله مهدوی با بیان این مطلب در ستاد پیشگیری و کنترل و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان افزود: در این بازرسی ها به 173 واحد صنفی تذکر […]

‍فرماندار شهرستان کبودراهنگ از آغاز محدودیت ها تا کنون 2 هزار و 200 مورد بازرسی در شهرستان کبودراهنگ انجام شده است.
به گزارش خبرنگار فردای همدان، دکتر حجت اله مهدوی با بیان این مطلب در ستاد پیشگیری و کنترل و مقابله با ویروس کرونا این شهرستان افزود: در این بازرسی ها به 173 واحد صنفی تذکر داده شد و 10 واحد تجاری متخلف پلمب شدند.
مهدوی همچنین ادامه داد: در 5 ایست و بازرسی که در شهرستان کبودراهنگ وجود دارد از آغاز طرح تاکنون 64 مورد جریمه یک میلیون تومانی و 221 مورد جریمه 200 هزار تومانی برای رانندگان متخلف اعمال شده است.
وی به طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: تمام ظرفیت های شهرستان در اختیار این طرح قرار گرفته است و کمیته ها و مسئولان کمیته ما موظف هستند هر آنچه در ستاد کرونا مصوب می شوند را انجام دهند.
فرماندار کبودراهنگ خاطرنشان کرد: طرح حاج قاسم سلیمانی تا پایان کرونا در کشور ادامه خواهد داشت و همه مدیران موظف هستند که این طرح را اجرا کنند و اگر مدیری تخطی کند اول تذکر شفاهی داده می شود و بعد برابر قانون رفتار خواهد شد.
وی بیان داشت: برای اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان کبودراهنگ 18 منقطه و 140 محله تقسیم بندی شده که منزل به منزل بیماریابی می شود و این طرح در 3 مرحله مراقبتی، حمایتی و نظارتی با همکاری سپاه، مرکز بهداشت و هلال احمر انجام می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کبودراهنگ نیز در این نشست گفت از ابتدای اسفند 98 تاکنون 3 هزار و 483 نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند و از این تعداد یک هزار و 422 مورد بستری و 2 هزار و 61 مورد سرپایی بوده اند.
دکتر علی احمدی افزود: آزمایش کرونایی یک هزار و 421 مورد در شهرستان کبودراهنگ مثبت قطعی بوده است که از این تعداد 577 مورد بستری و 844 مورد نیز سرپایی بوده اند و 47 درصد مبتلایان روستایی و 52 درصد مبتلایان شهری بوده اند و متأسفانه 77 مورد نیز در این شهرستان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.
وی بیان داشت: خوشبختانه با اعمال محدودیت ها از اول آذر تاکنون روند مبتلایان به کرونا در شهرستان کبودراهنگ کاهش چشمگیری داشته است امیدواریم مردم با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ما را در یشه کن کردن ویروس منحوس کرونا یاری کنند.