موسسه همرهان همای رحمت همراه پروانه‌ای‌ها

موسسه همرهان همای رحمت از بدو کمک به بیماران پروانه ای استان همدان سعی داشته که با کمک خیرین، هر چند اندک کمکی ماهیانه به بیماران پروانه ای داشته باشد.

بیماری«EB» یا «پروانه ای» بیماری دردناک و نادری است که مانند باقی جهان، در کشور ما نیز وجود دارد. بیماری که فرد مبتلا به آن با دشواریهای زیادی در زندگی روبرو خواهد بود.

به گزارش “فردای همدان”، «پروانه ای شدن» همیشه به معنی فضای عاشقانه و رمانتیک نیست. گاهی زخم های همین پروانه ای شدن زندگی را روز به روز سخت تر می کند. زخم هایی که هیچ گاه التیام پیدا نخواهند کرد و همواره بر تن خواهند ماند. بیماری «پروانه ای» با نام بین المللی « EB» بیماری خاص و دردناکی است که ناشی یک جهش ژنتیکی است که از بدو تولد تا پایان عمر همراه بیمار خواهد بود و هیچ التیامی برایش وجود ندارد. مگر آنکه بتوان با شیوه های گوناگون و پرهزینه از افزایش و دشواری های آن کاست. در همین راستا و با شناسایی 32 بیمار پروانه ای توسط موسسه خیریه همرهان همای رحمت در همدان، حمایت از بیماران ای بی در دستور کار این موسسه قرار گرفت و طی پنج سال همواره موسسه همرهان همای رحمت با کمک خیرین از سراسر ایران و با همکاری خانه ای بی به کمک بیماران شتافت.

موسسه همرهان همای رحمت از بدو کمک به بیماران پروانه ای استان همدان سعی داشته که با کمک خیرین، هر چند اندک کمکی ماهیانه به بیماران پروانه ای داشته باشد و تاکنون با دانشگاه علوم پزشکی همدان، اداره کل اوقوف و امور خیریه استان همدان، مجمع خیرین سلامت و هیات های ورزشی استان برنامه هایی برای حمایت از این بیماران داشته اشت.