سهمیه نفت‌ سفید همدانی‌ها در کارت بانکی ذخیره شد

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان گفت: سهمیه نفت سفید آذرماه خانواده‌های واجد شرایط استان، در یکی از کارت‌های بانکی عضو شتاب سرپرست خانوار ذخیره شد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ احمد شیرانی‌اصل اظهار کرد: بر اساس تصمیم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، با راه‌اندازی زیرساخت بانکی و با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب سرپرست خانوار سهمیه نفت سفید در کارت بانکی ذخیره می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در ماه، هر خانواده می‌تواند برای تامین سوخت گرما و پخت و پز، از سهمیه چهار سیلندر ۱۱ کیلویی (۴۴ کیلو) گاز مایع (ال.پی.جی) به نرخ مصوب ۹ هزار و ۷۰۰ تومان بهره‌مند شود.

شیرانی‌اصل با اشاره به اینکه سهمیه نفت سفید آذرماه نیز اعلام شده است، عنوان کرد: در این ماه برای خانواده‌های یک تا چهار نفره ۴۰۰ لیتر و خانواده‌های بیش از چهار نفر ۶۰۰ لیتر نفت سفید تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سهمیه نسبت به آبان ماه برای هر خانواده تغییری نداشته است، ادامه داد: این سهمیه از یکم تا ۳۰ آذر ماه قابل استفاده است و در صورتی که استفاده نشود سهمیه باطل می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان گفت: شعبه‌های توزیع نفت سفید نیز باید دستگاه‌های کارت خوان شرکت تجارت آسان را تهیه تا متقاضیان به راحتی سهمیه خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: قیمت هر لیتر نفت سفید ۱۵۰ تومان است که مبلغ آن از کارت بانکی عضو شتاب سرپرست خانوار کسر می‌شود.

شیرانی‌اصل با بیان اینکه توزیع نفت سفید در استان به صورت الکترونیکی انجام و سهمیه خانوارها در کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب سرپرست خانوار شارژ می‌شود، گفت: توزیع و ذخیره‌سازی نفت سفید در منطقه از اولویت‌های اصلی این شرکت است و خانوارهای واجد شرایط، هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تامین سوخت نفت سفید و گاز مایع خود در فصل‌های سرد سال نداشته باشند.

وی تاکید کرد: همدان به عنوان نخستین استان سبز کشور دارای شبکه یکپارچه گاز رسانی است و نزدیک به ۹۹ درصد از مردم این استان از گاز طبیعی بهره می‌برند.

مدیر روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان گفت: سامانه درخواست سوخت نفت سفید در همدان و در جنب انبار نفت قدیم این شهر واقع شده است و افراد در هنگام مراجعه، برای پیشگیری از شیوع کرونا، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته به صورت متوسط در همدان نزدیک به سه هزار خانواده سهمیه نفت سفید دریافت کردند.

شیرانی‌اصل اظهار داشت: سهمیه اختصاص یافته در نقاط مختلف کشور متفاوت است و بر اساس بررسی‌های کارشناسی شده و بر پایه شرایط اقلیمی اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: ساکنان روستاها و مصرف‌کنندگان سوخت نفت سفید باید نکات ایمنی را در راه اندازی بخاری‌های نفتی رعایت کنند و از نفوذ گاز منوکسید کربن به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام شرکت گاز همدان، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد از جمعیت روستایی همدان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا