طرح همسان‌سازی مستمری‌بگیران بیمه روستایی در همدان اجرایی شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همدان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه صندوق، برای اولین بار طرح همسان‌سازی مستمری، مستمری‌بگیران در این استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری«فردای همدان»؛ مهدی سماواتی اظهار کرد: با عملیاتی شدن این طرح و نیز افزایش سالانه مستمری‌ها، به طور میانگین ۵۲ درصد به مستمری، مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر افزوده شده است.

وی با بیان اینکه مابه التفاوت مستمری بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی از ابتدای سال محاسبه و پرداخت شده است، گفت: بر مبنای همسان سازی اجرایی شده در صندوق، از این پس افرادیکه در سطح درآمدی یکسان انتخابی خود، در سالیان متناوب مستمری بگیر شده‌اند معادل افرادی دریافتی خواهند داشت که در سال ۱۳۹۹ مستمری بگیر شده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: تا پیش از اجرای این طرح اگر فردی در سطح هشت در سال ۱۳۸۶ مستمری دریافت می‌کرد، با افزایش‌های سالانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۴۰۰ هزار تومان دریافتی ‌داشت. 

سماواتی خاطرنشان کرد: در حالیکه مستمری‌بگیران سطح هشت صندوق در سال ۱۳۹۹ ماهانه به طور میانگین ۸۳۳ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اما با اجرای طرح همسان‌سازی هر ۲ نفر فوق حدود ۸۳۳هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایری همدان افزود: در این حالت افرادی که در سنوات دور در صندوق مستمری‌بگیر شده‌اند، شاهد افزایش قابل توجهی در دریافتی‌های خود هستند و افرادیکه در سنوات اخیر بازنشسته شده‌اند میزان افزایش مستمری کمتری خواهند داشت.

سماواتی گفت: همسان سازی شامل مستمری بگیرانی است که تا انتهای سال ۹۸ از صندوق حکم مستمری دریافت کرده اند.

گفتنی است، در استان همدان  بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مشمول طرح همسان سازی هستند و در حال حاضر صندوق استان تعداد ۱۱۰ هزار نفر را زیر پوشش دارد و تعداد پنج هزار و ۵۰۰  خانواده از مستمری ماهانه صندوق بهره‌مند هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا