اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در اسدآباد

فرماندار اسدآباد از اعمال محدودیت های شدید کرونایی در این شهرستان خبر داد و گفت: محدودیت های شدید کرونایی سطح قرمز در راستای اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذرماه به مدت دو هفته در شهرستان اسدآباد اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، مجید درویشی اظهار کرد: ضمانت اجرایی عدم رعایت مصوبات این محدودیت ها شامل تذکر کتبی، انفصال از خدمت کارکنان و مدیران دولتی، پلمپ واحدهای صنفی متخلف، جریمه نقدی برای ترددها و… می‌باشد.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان افزود: تمامی مشاغل 2،3،4 به جز مشاغل سطح یک شامل مراکز عرضه کننده مایحتاج ضروری مردم، دستگاه‌های خدمات‌رسان ضروری، مراکز امداد و نجات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز درمانی و سلامت شامل بیمارستان‌ها و مطب‌ها و مراکز تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن،مراکز تولیدی فرآورده های لبنی ،حمل و نقل عمومی و مسافربرهای برون شهری ،خدمات الکتریکی،… تعطیل خواهند بود.

درویشی تصریح کرد: در حوزه اداری حداکثر یک سوم کارکنان حضور خواهند یافت و در دورکاری بانوان و بیماران زمینه ای در اولویت قرار داشته و برگزاری جلسات به غیر از ستاد کرونا منتفی و در صورت لزوم برگزاری جلسه حداکثر با حضور 15 نفر و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان اسدآباد با اشاره به ممنوعیت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهر اسدآباد افزود: تردد خودروهای شخصی در داخل شهر نیز از ساعت 21تا 4صبح ممنوع خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها نظارت گروه های بازرسی ادارات صمت ،اصناف ،دانشکده علوم پزشکی ،و گروه صیانت تداوم خواهد داشت و در صورت مشاهده هر گونه تخطی ، تخلفات را به مراتب گزارش می دهند ادامه داد: محدودیت ها کاهش تردد های غیر ضروری ،قطع زنجیره اتصال، اعمال محدودیتهای هدفمند و پویا،افزایش فاصله گذاری و نظارت بر اجرای پروتکل ها و مدیریت تجمعات از اهداف اجرای محدودیت های جدید از تاریخ یکم آذر ماه خواهد بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسدآباد همچنین با اشاره به کنترل ورودی و خروجی شهرستان و غیرمجاز بودن ورود و خروج مسافر و میهمانان و خودروهای پلاک غیربومی به شهرستان بیان کرد: با اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها با تلاش و همکاری مردم وضعیت شهر ما باید از وضعیت قرمز به نارنجی و از نارنجی به زرد و از زرد به سفید برگردد و این امر منشأ رفع محدودیت‌ها است، درغیر اینصورت محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

درویشی با تاکید بر اینکه روند مدیریت محدودیت های جدید به صورت هوشمندانه کنترل خواهد شد و برای اجرای طرح فوق در هر شهرستان با توجه به وضعیت قرمز ،نارنجی و زرد بودن شهر تصمیم گیری شده است گفت: انتظار است مردم فهیم شهرستان اسدآباد در اجرای محدودیت های هوشمند دو هفته ای شهرستان همکاری داشته و با رعایت پروتکل و دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک و عدم تردد غیر ضروری در بیرون از منزل در راستای سلامت جامعه و بازگشت شهرستان به شرایط عادی یاریگر باشند.