دریافت بیش از 4هزار اثر رسانه‌ای از دانش‌آموزان سراسر کشور

دبیر جشنواره ملی «رسانش»گفت: جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی «رسانش» در دومین سال برگزاری خود مورد اقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و آنها بیش از4 هزار اثر رسانه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گزارش فردای همدان، محمدصالح جباری با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی «رسانش» اظهار کرد: جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی «رسانش» در دومین سال برگزاری خود مورد اقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و آنها بیش از4 هزار اثر رسانه‌ای خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.
وی گفت: «رسانش» تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال 1397 کار خود را آغاز کرده است.
دبیر جشنواره ملی «رسانش» تصریح کرد: دومین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار «رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و وم برگزارشد.
وی به قالب‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره در مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌ دیواری و قطعات صوتی (رادیو مدرسه، پادکست) برگزار شد.
جباری ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه‌ دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید نموده و به دبیرخانه جشنواره مستقر در همدان ارسال کردند.
وی گفت: اولین رسالت «رسانش» ایجاد محملی برای ورود دانش‌آموزان به فضای رسانه‌ای است و به نظر می‌رسد جشنواره گام‌های خود را در این زمینه محکم و با موفقیت برداشته است.
دبیر جشنواره ملی «رسانش» افزود: با وجود مشکل کرونا و عدم حضور دانش آموزان در ترم دوم در مدارس اما در بخش‌های مختلف جشنواره، بیش از 4000 اثر توسط دانش‌آموزان تولید شده است که هم کار داوری را مشکل کرد و هم از طرفی باعث امید دوچندان ما برای ادامه کار شد.
جباری افزود: در این دوره دانش‌آموزان در کارگاه‌های آموزشی نیز شرکت خواهند کرد و در واقع باشگاه مهارت‌های رسانه‌ای ایجاد خواهد شد.
دبیر جشنواره ملی «رسانش» گفت: متاسفانه مجموعه های رسانه ای و حتی فرهنگی در استان تا کنون هیچ کمک و حمایتی نسبت به رسانش نداشته اند. به عنوان مثال صدا و سیمای استان می توانست با ورود به این عرصه به طور جدی به ارتقا سواد و مهارت های رسانه ای نوجوانان استان کمک کند اما علیرغم درخواست دبیرخانه و مذاکرات حضوری تا کنون کمترین اقدامی مشاهده نکرده ایم.
وی گفت: از همه دغدغه‌مندان در حوزه رسانه دعوت می‌کنم تا با ورود به این جشنواره و یاری رساندن دبیرخانه کمک کنند تا «رسانش» بتواند به رسالت حقیقی خود عمل کرده و دانش‌آموزان کشور را هر چه قوی‌تر و غنی‌تر در این حوزه آموزش داده و تجهیز کند.