کبدی کبودراهنگ افتخار ورزش استان

رئیس هیئت کبدی استان همدان در نشست صمیمی با ملی پوشان، مربیان و داوران کبدی کبودراهنگ گفت: کبدی کاران شهرستان کبودراهنگ افتخار ورزش استان و کشور هستند و بارها با حداقل امکانات برای کشور افتخار آفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، سید مصطفی موسوی با اشاره به تعداد بالای ملی پوشان این شهرستان اظهار داشت: روند خوبی را در رشد کبدی در شهرستان شاهد بودیم و لازم هست این روند با کار بیشتر و فعالیت هدفمند ادامه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه این رشته ورزشی در کل شهرستان گفت: انتظار می رود ورزش کبدی در تمام شهرستان معرفی شود و استعدادهای برتر شناسایی شوند.

موسوی از آغاز آموزش کبدی بانوان در کبودراهنگ ابراز امیدواری کرد و گفت: انتظار داریم در دوره جدید مدیریت کبدی شاهد فعالیت بیشتر بانوان و حضور مقتدرانه ایشان در مسابقات مختلف باشیم.

رئیس هیئت کبدی استان در ادامه به اهمیت معرفی ظرفیت های کبدی در میان مردم و مسئولین پرداخت و گفت: در سال های گذشته تبلیغات خوبی از کبدی صورت نگرفته و یکی از دلایل عدم جذب اسپانسر در این رشته ورزشی نیز میتواند همین موضوع باشد.

موسوی با تاکید بر لزوم همگانی کردن ورزش کبدی در استان افزود: در دوره جدید مدیریت کبدی برنامه های هیئت در دو بخش همگانی و قهرمانی برنامه ریزی شده است و بعد همگانی هیئت پشتوانه خوبی برای قهرمان‌پروری است.

وی با مهم خواندن استعدادیابی در مدارس و دانش آموزان ادامه داد: تیم پایه کبدی پشتوانه تیم بزرگسالان است و اگر به استعدادیابی نونهالان و نوجوانان ‌کبدی توجه نداشته باشیم محکوم به تضعیف هستیم لذا همکاری با مدارس و دانشگاه ها امری لازم و مورد تاکید است.

موسوی مربیان و داوران را سرمایه های هیئت دانست و با اشاره به لزوم توسعه کمی و کیفی این بخش اضافه کرد: برای تقویت مربیگری و داوری کارگاه های بازآموزی برگزار میشود و برگزاری کلاس های مربیگری و داوری نیز در دستور کار هیئت قرار دارد.
در پایان از زحمات آقای ناصر قیطاسی رئیس پیشین هیئت کبدی شهرستان تقدیر و آقای امین شیخی زاده به عنوان رئیس جدید هیئت کبدی شهرستان کبودراهنگ معرفی شد.

خبرنگار: محمدرضا بهرامی صفت