“بانوان” پایه اصلی خانواده و محور اساسی سلامت

دبیر موسسه مردم نهاد نور امید زندگی شهرستان کبودرآهنگ گفت: نقش و جایگاه بانوان به عنوان پایه اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه غیر قابل انکار است.

به گزارش فردای همدان، زیبا نوری داظهار داشت: در راستای ارتقای توانمندسازی ارائه دهندگان خدمات به زنان در حوزه فرهنگی کارگاه آموزشی زن، سلامت و خانواده به همت موسسه مردم نهاد نور امید زندگی در اداره ورزش و جوانان شهرستان کبودراهنگ برگزار شد.
نوری با بیان اینکه سلامت بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بانوان در ابعاد جسمی، روحی و روانی در دوره های مختلف زندگی تربیت فرزندان را بر عهده دارند و به تبع آن سلامت خانواده و جامعه در گرو سلامت آنها است.
دبیر موسسه مردم نهاد نور امید زندگی شهرستان کبودرآهنگ، افزود: نقش و جایگاه بانوان به عنوان پایه اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه غیر قابل انکار است و می‌توان گفت از آنجا که زنان در دوره های مختلف زندگی در نقش های مختلفی از جمله همسر، مادر و … ایفای نقش می‌کنند بنابراین توجه به سلامت آنها حائز اهمیت است.
وی در خصوص برگزاری این کارگاه آموزشی، ابراز داشت: در این دوره مباحثی از جمله افزایش سطح دانش بانوان، نقش سلامت روانی بانوان در سلامت خانواده و عوامل تهدیدکننده سلامت روانی بانوان و مرتبط با آنها مطرح شد.