تخصیص 8 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار به توزیع برق تویسرکان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: برای شهرستان تویسرکان در بخش اعتبارات سرمایه‌ای معادل 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و در بخش تملک دارایی 4 میلیارد و 650 میلیون تومان تخصیص یافته که در مجموع بیش از 95 درصد جذب شده است.

به گزارش فردای همدان، جمشیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و حسینی فرماندار تویسرکان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در این دیدار اظهار داشت: برای شهرستان تویسرکان در بخش اعتبارات سرمایه‌ای معادل 4 میلیارد و 200 میلیون تومان و در بخش تملک دارایی 4 میلیارد و 650 میلیون تومان تخصیص یافته که در مجموع بیش از 95 درصد جذب شده است.

شیرزاد جمشیدی افزود: با توجه به کاهش شدید وصول مطالبات در فروردین ماه سال جاری انتظار می‌رود با کمک‌های فرمانداری برای تسریع در پرداخت بهای مشترکین اداری و سایر تعرفه‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه در راستای تأمین روشنایی تنها گلزار شهدای بی‌برق شهرستان با همکاری خیرین تا سقف 50 درصد از طریق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اقدام خواهد شد، گفت: برای نصب دوربین‌های مدار بسته شهری نهایت همکاری با فرمانداری و دستگاه ذیربط انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: با توجه به اینکه تأمین برق پارک‌ها در قانون بر عهده شهرداری‌ها است، برای واگذاری انشعاب به پارک‌های درخواستی مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پرداخت مبلغ 400 میلیون تومان از اعتبارات استانی اقدامات لازم برای روشنایی معابر، جابه‌جایی تیرها و… در شهرستان تویسرکان انجام می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: کارکنان شرکت توزیع نیروی برق با تمام وجود در خدمت مردم شهرستان هستند و امیدواریم بتوانیم با همکاری و کمک مردم و مسئولین شهرستان در راستای مدیریت مصرف برق به گونه‌ای عمل کنیم که شهرستان تویسرکان پیک تابستان امسال را بدون خاموشی بگذراند.

* برق‌رسانی به پروژه‌های صنعتی محدودیتی ندارد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب صنعت برق در شهرستان تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان در حوزه برق حائز جایگاه رفیعی در استان همدان است که قابلیت اطمینان شبکه و عملکرد برق تویسرکان در بحران‌های جوی نشان دهنده این امر است.

محمدمهدی مفتح با اشاره به رشد صنایع تویسرکان در چند سال اخیر و نقش زیرساخت‌های برق در این امر گفت: در زمینه برق‌رسانی به پروژه‌های صنعتی با محدودیتی مواجه نیستیم و برق در اختیار تمام پروژه‌های صنعتی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌هایی از قبیل برق‌رسانی به باغات و چاه‌های کشاورزی، تأمین روشنایی معابر و جابه جایی پایه‌های برق در سال جاری افزود: امیدواریم وضعیت خوب صنعت برق در شهرستان تویسرکان چه در حوزه برق‌رسانی عمومی و چه در حوزه صنعت روند روبه رشد خود را ادامه دهد.

سیدرسول حسینی فرماندار شهرستان تویسرکان نیز در ادامه ضمن تقدیر از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان تویسرکان عنوان کرد: با همکاری خوب مدیریت توزیع برق تویسرکان اقدامات خوبی در راستای ساماندهی گلزار شهدا و روشنایی معابر سطح شهر و روستاها انجام شده است.

* اصلاح و بهینه 70 درصد از شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی در تویسرکان

رضا جلیلوند مدیر توزیع نیروی برق تویسرکان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 98 اظهار داشت: مقاوم‌سازی خطوط و شبکه‌ها در مسیر خیرآباد، حمیل، فرسفج و رفع حریم عرضی شبکه‌ها در جاده سیدشهاب و همچنین اصلاح و بهینه 70 درصد از طول شبکه‌های فشار ضعیف شهری و روستایی با استفاده از کابل خودنگدار و احداث شبکه‌های جدید و پست‌های هوایی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر و برق‌دار کردن مشترکین جدید از جمله این اقدامات است.