جذب 92 میلیارد و 629 میلیون ریال اعتبار در حوزه کاهش تلفات برق همدان

معاون مهندسی و تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از جذب 92 میلیارد و 629 میلیون ریال اعتبار در حوزه اصلاح بهینه، توسعه و احداث و کاهش تلفات طی سال 98 خبر داد.

به گزارش فردای همدان، وحید سعیدی با اشاره به عملكرد معاونت مهندسی و تحقیقات در بخش جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی اظهار داشت:  سال گذشته در حوزه اصلاح بهینه، توسعه و احداث و کاهش تلفات 92 میلیارد و 629 میلیون ریال جذب اعتبارات داشتیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه کاهش تلفات منطقه یک ملایر با اعتبار 57 میلیارد ریال با اخذ وام از بانک صنعت و معدن گفت: این پروژه در راستای اصلاح شبکه‌های مناطق آلوده به برق غیر مجاز، اصلاح شبکه‌های فرسوده، رفع حریم و رفع ضعف ولتاژ شبکه، اصلاح لوازم اندازه‌گیری مشترکین و کاهش حوادث در مناطق فوق انجام شد.

معاون مهندسی و تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: احداث 2.5 کیلومتر روشنایی معابر در شهر همدان (انتهای خیابان 17 شهریور) و روشنایی بلوار اعتمادیه به طول 640 متر با مشارکت شهرداری نیز از دیگر اقدامات اجرایی بود.

وی با اشاره به خرید کالا از اعتبارات عوارض روستایی به مبلغ 40 میلیارد ریال عنوان کرد: احداث شبکه برای فروش انشعاب برای متقاضیان روستایی به میزان 18 میلیارد ریال، اصلاح فیدر های بحرانی شهرستان ملایر به میزان 12 میلیارد ریال و اصلاح شبکه‌های روستایی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به میزان 10 میلیارد ریال از اهداف این پروژه بود.

سعیدی تصریح کرد: اجرای پروژه مسکن مهر به میزان 16 میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌های این معاونت بود که در راستای تأمین روشنایی بلوار اصلی مسکن مهر شهر ملایر به طول  3 کیلومتر و مسکن مهر تپه امام گل(کوی فردوس) و مسکن مهر اسدآباد و شهرستان رزن هزینه شد.

وی از جذب اعتبارات تملک استانی به مبلغ 6 میلیارد و 796 میلیون ریال خبر داد و گفت: این امر نیز به منظوراصلاح شبکه های مناطق محروم روستایی و همچنین تأمین بهتر روشنایی معابر صورت گرفت.

معاون مهندسی و تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: تأمین روشنایی گیان نهاوند با اعتبار 3 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و پروژه نصب پایه برای تأمین برق شهرک صنعتی شوشاب به طول 10 کیلومتر در راستای تأمین برق متقاضیان صنعتی در شهرک صنعتی شوشاب ملایر از دیگر پروژه‌های اجرایی شرکت در سال 98 بود.

وی از  برداشت 90 درصد اطلاعات مشترکین شهری با هزینه‌کرد 11 میلیارد و 696 میلیون ریال خبر داد و گفت: این پروژه به منظور برداشت اطلاعات شبکه اعم از ترانس عمومی، مشترکین، شبکه فشار ضعیف و … و ورود اطلاعات در نرم افزار GIS، لینک با نرم افزار مهندسی و همچنین نرم افزار فروش برای برآورد بار، لینک نرم افزار اتفاقات برای سرویس‌دهی بهتر به مشترکین در هنگام خاموشی ها و وجود یک بانک اطلاعاتی منسجم با موقعیت مکانی و توصیفی از شبکه توزیع انجام شد.

سعیدی یادآور شد: برآورد مشاور طرح‌های  امور یک، نهاوندو ارسال به توانیر برای اخذ اعتبارات کاهش تلفات  به مبلغ 55 میلیارد ریال در راستای اصلاح شبکه‌های فرسوده و کنتورهای معیوب و ایجاد روشنایی مطلوب از دیگر اقدامات بود.

وی برگزاری سمینارهای مختلف در زمینه توزیع بالاخص با محوریت کیفیت توان، اتوماسیون، کابل خودنگهدار برای روسای طرح و توسعه به تعداد 8 سمینار با دعوت از اساتید برجسته دانشگاهی و ارسال 40 نمونه از تجهیزات توزیع نظیر کابل، یراق آلات کابل خودنگهدار، یراق آلات 20 کیلوولت به پژوهشگاه نیرو و انجام تست‌های نمونه‌ای از کالاهای خریداری شده را نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته برشمرد.