افزایش تفاهم نامه‌های پژوهشی مدیریت‌شهری با مراکز علمی و دانشگاهی

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان گفت: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، دستگاه های بخش دولتی و موسسات خصوصی از دیگر سیاست های این معاونت می باشد.

به گزارش “فردای همدان”، نقش، جایگاه و تأثیر پژوهش در اداره سازمان‌ها، اداره کشور و جامعه و نیز بهبود وضع زندگی شهروندان بسیار حایز اهمیت است، از این رو طی سال های اخیر فعالیت های پژوهشی به عنوان یکی از نقاط قوت دستگاه ها و سازمان های دولتی و عمومی در اولویت قرار گرفته است و نتیج مثبتی را رقم زده است.

شهرداری همدان به عنوان یک نهاد عمومی و همچنین بزرگترین دستگاه خدمات رسان طی سال های اخیر به ویژه دو سال و نیم گذشته به حوزه پژوهش ورود جدی کرده است و موفقیت های را نیز در این حوزه به دست آورده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان در این باره اظهار کرد: اهمیت فعالیت های پژوهشی بر کسی پوشیده نیست از این رو مدیریت شهری همدان با برنامه ریزی های مناسب و هدفمند، فعالیت های پژوهشی در عرصه های مختلف را مورد توجه قرار داده است و از نتایج مثبت آن در راستای ارتقای بهره وری سازمان و تهیه و تدوین چشم اندازهای مدیریت شهری بهره مند شده است.

مرتضی حضرت زاده تصریح کرد: همکاری و ارتباط با پژوهشگران در اولویت حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری همدان قرار دارد از همین رو با حمایت از فعالیت های پژوهشی در تهیه و تدوین 9 مورد پایان‌نامه، 4 مورد مقاله، 4 طرح مطالعاتی، 6 مورد تألیف و ترجمه و نیز تدوین 9 دستورالعمل و آیین‌نامه آموزشی مرتبط با مدیریت شهری در چند سال اخیر، همکاری های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، دستگاه های بخش دولتی و موسسات خصوصی از دیگر سیاست های این معاونت می باشد که در همین راستا و در حوزه دانشگاهی و دولتی؛ همکاری و مشارکت های مختلف پژوهشی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان با پارک علم و فن‌آوری استان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دفتر آموزش و پژوهش استانداری، جهاد دانشگاهی استان، اداره کل آموزش‌ و پرورش استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان انجام شده است.

حضرت زاده اضافه کرد:  در بخش خصوصی نیز همکاری های مشترک پژوهشی با موسسات آموزش زبان خارجه سفیر، پردیس، کیش و جهاد دانشگاهی صورت گرفته و نتایج مثبتی نیز رقم خورده است.