شورای اجتماعی محلات در 48 محله شهر همدان راه‌اندازی می‌شود

یازدهمین جلسه شورای راهبری شورای اجتماعی محلات شهر همدان با حضور رییس کیمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، معاونان و مدیران شهرداری همدان برگزار شد.

به گزارش “فردای همدان”، رییس کیمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در این جلسه که روز شنبه برگزار شد، گفت:  شورای اجتماعی محلات با هدف مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت افراد صاحب نظر و اندیشه در حوزه‌های مختلف به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان و توسعه اهداف و برنامه های مهم مدیریت شهری راه اندازی شده است.

رضوان سلماسی افزود: سیاست کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان تشکیل شورای اجتماعی محلات در تمامی محلات همدان است که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این شورا در 48 محله شهر همدان راه اندازی خواهد شد تا از ظرفیت آنها در جهت اهداف و چشم اندازهای مورد نظر استفاده شود.

وی تصریح کرد: در تشکیل شورای اجتماعی محلات بایستی مدیران اجتماعی مناطق بیش از پیش فعال باشند و با پیگیری وظایف و مسولیت ها نسبت به شناسایی افراد نخبه، توانمند و مورد وثوق محلات مختلف شهر بر اساس آیتم های تعریف شده جهت انتخاب اعضای این شورا، اقدام نمایند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و سیاست های ابلاغی شورای شهر و تاکید شهردار همدان و بررسی ها و پالایش های صورت گرفته، راه اندازی شورای اجتماعی محلات شهر همدان در 60 محله هدف گزاری شده است که تاکنون 12 مورد آن انجام شده و در 48 محله دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

مرتضی حضرت زاده افزود: مشارکت شهروندان در اداره امور از اهداف مهم در توسعه شهرها است که در همین راستا این شورا می تواند به عنوان بازوی مدیریت شهری نقش مهمی را در فرهنگ سازی، نیازسنجی، اجرای برنامه ها و اهداف مورد نظر و سایر موضوعات مرتبط ایفا کند.

وی تاکید کرد: در پیشبرد اهداف شورای اجتماعی محلات و تهیه پیش نویس سند هر محله که در این شورا بدان تاکید شده است از ظرفیت مشاور برنامه راهبردی- عملیاتی شهر و شهرداری همدان که چشم‌انداز بیست ساله شهر را تهیه می کند، استفاده خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: یازدهمین جلسه شورای راهبری شورای اجتماعی محلات با هدف راه اندازی این شورا در تمامی محلات شهر همدان برگزار شد که بر اساس تاکید شهردار همدان این شورا تا پایان شهریور ماه سالجاری در همه محلات شهر راه اندازی خواهد شد.

روح اله وجدی هویدا افزود: اساس اولویت بندی مناطق به جهت تشکیل شورای اجتماعی محلات به ترتیب به محله هایی که کاملا مسکونی هستند، محله هایی که بخش اعظم آن مسکونی است و محله هایی که بخشی از آن مسکونی و بخشی از آن تجاری و یا زمین های خالی می باشد، تقسیم بندی شده است.

وی بیان داشت: در شهر همدان 75 محله داریم که بر اساس بررسی ها و پالایش های صورت گرفته تعداد 11 محله در باغات شهر و 4 محله نیز در بازار همدان قرار دارد که از مجموع این تعداد محلات سطح شهر، شورای اجتماعی در 12 محله راه اندازی شده است و تا پایان شهریور ماه امسال نیز در48 محله دیگر و طی چهار مرحله راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: در هر منطقه یک مدیر اجتماعی مسولیت پیگیری امور این شورا را عهده دار خواهد بود که در همین راستا 12 کارشناس فرهنگی نیز به  صورت تمام وقت در نواحی دوازده گانه مستقر خواهند شد و تا پایان انتخابات اعضای شورای اجتماعی در محلات جدید فعالیت خواهند کرد.

وجدی در ادامه خواستار توجیه مدیران اجتماعی مناطق به جهت اولویت دهی به درخواست های شورای اجتماعی شد و گفت: سند توسعه هر محله پس از تدوین در جلسات راهبردی این شورا با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه و همچنین با استفاده از ظرفیت مشاور برنامه راهبردی- عملیاتی شهر و شهرداری که چشم‌انداز بیست ساله شهر را تدوین می کند، مطرح و نهایی خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، سایت شورای اجتماعی محلات نیز قبل از شروع انتخابات محله های جدید راه اندازی خواهد شد.