جمعیت هلال احمر یا خانه‌ احزاب!

سخنی با مردم و مدیر عامل مستعفی جمعیت هلال احمر همدان بهروز کارخانه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در مصاحبه‌ای با همدان نامه، عللی را در باب استعفایش مطرح نموده که اگر فرار رو به جلو نباشد، اما همه‌ی واقعیت نیست. کارخانه، علت استعفایش را تذکر مهندس شاهرخی استاندار همدان در جلسه‌ای و […]

سخنی با مردم و مدیر عامل مستعفی جمعیت هلال احمر همدان

بهروز کارخانه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان در مصاحبه‌ای با همدان نامه، عللی را در باب استعفایش مطرح نموده که اگر فرار رو به جلو نباشد، اما همه‌ی واقعیت نیست.

کارخانه، علت استعفایش را تذکر مهندس شاهرخی استاندار همدان در جلسه‌ای و در رابطه با عملکرد ایشان در ایام شیوع کرونا عنوان می‌کند و با تاکید بر اینکه عملکرد خوبی داشته، سعی بر تخطئه‌ی دیگران نموده و غافل ازینکه هیچ‌ فروشنده‌ای به ماست خود نمی‌گوید ترش است.

آقای کارخانه گویا فراموش کرده‌اند در هفت سال گذشته جمعیت هلال احمر محلی برای فعالیت حزبی همفکران ایشان گشته و نقش پدر معنوی اصلاح طلبان سابق و اپوزیسیون‌های فعلی دولت در همدان را بازی می‌کردند و اینک که خاصیت پدرخواندگی خود را از دست داده‌اند، قصد فرافکنی و کشیدن خط سفید بر کارنامه هفت‌ساله‌ی خود در جمعیت هلال احمر را دارند.

 همچنین ایشان ازینکه در طول مدت مدیرعاملی خود بر جمعیت هلال احمر، بیشتر روزهای هفته و در ساعات کار اداری را، در بیمارستان‌ها مشغول به کسب درآمد شخصی بوده‌اند سخنی به میان نیاورده‌اند و نفرموده‌اند که چند بار از سوی نهادهای بازرسی مورد تذکر قرار گرفته‌اند؟!؟

لازم است این نکته نیز به آقای کارخانه یادآوری شود که در ایام مبارزه با ویروس منحوس کرونا، طبق مصوبه ستاد ملّی مبارزه با کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سراسر کشور، می‌بایست تیم‌های انجام عملیات کنترل و تب سنجی بصورت ۲۴ ساعته در ورودی‌ شهرهای کشور مستقر شوند و یکی از دستگاههایی که این وظیفه را عهده‌دار بود جمعیت هلال احمر بود، اما طبق نامه‌ای که با امضای شخص آقای کارخانه، به جمعیت هلال احمر در شهرستانهای استان همدان ارسال می‌شود، شخصاً دستور به حضور نیروهای جمعیت هلال احمر در ساعات مشخصی در ورودی‌ ‌های شهر‌ها می‌کند که خلاف مصوبه‌ی ستاد ملی کرونا بوده که جا دارد دادستان استان، بعنوان مدعی‌العموم در این موضوع بخاطر نادیده گرفتن ارزش جان انسانها ورود داشته باشد.
وی در این مصاحبه عنوان می‌کند که فرماندار ملایر یک سال بدنبال جابجا کردن رئیس جمعیت هلال احمر ملایر بوده و افتخار می‌کند که اجازه نداده، در حالی که اذعان می‌کند در طول این یکسال نتوانسته تنش بین فرماندار ویژه ملایر و رئیس جمعیت هلال احمر را برطرف کند، و این خود نوعی اقرار به بی‌تدبیری مدیریت آقای کارخانه در هلال احمر استان همدان است .

ضمن اینکه علت واقعی اصرار فرماندار ملایر بر جابجایی رئیس شهرستانی را نیز عنوان نمی‌کند و نمی‌گوید که در طول این یکسال، ولدی فرماندار ویژه شهرستان ملایر چندبار در رابطه با کمبودهای جمعیت هلال احمر ملایر و سوء مدیریت رئیس آن، با آقای کارخانه مکاتبه داشته است.

همچنین آقای کارخانه نمی‌گوید که طبق قانون، جمعیت هلال احمر باید نسبت به جمعیت هر شهری، به میزان ۲ درصد وسایل لازم و ضروری در انبارهای بحران برای ایام بحرانی داشته باشد، و زمانیکه فرماندار ملایر شبانه، از انبار سوله بحران هلال احمر در ملایر بازدید میکند با انبار خالی‌ مواجه می‌شود و بعد از گذشت یکسال و نامه‌نگاریهای مکرر، آقای کارخانه بصورت صدقه وار، اقدام به تجهیز انبار مدیریت بحران در شهرستان‌های استان می‌نماید!!!
 ایشان در این مصاحبه مجدد به استاندار همدان حمله کرده و استاندار را محکوم به اطلاعی از وظایف هلال احمر می‌کند، در حالی که نمی‌داند یا نمی‌خواهد بگوید که شاهرخی مدیریت را از پایین‌ترین رده‌های مدیریتی در شهرها و استانهای مختلف شروع کرده و سوابق ایشان در پست‌های حساس، نشان داده که آگاهی لازم را از وظایف دستگاهها، یک شبه و با معامله بر سر مسئولیت ستاد روحانی در سال ۹۲ بدست نیاورده است.

بهر حال آقای کارخانه در این مصاحبه به جای اینکه پاسخگوی مدیریت ۷ ساله‌ی خود بر هلال احمر استان باشد، سعی کرده است با تخطئه کردن دیگران، عملکرد خود را مثبت نشان دهد، در حالی که فقط گزارش عملکرد مدیریت ایشان بر جمعیت هلال احمر در بحران سیلابهای بهار سال ۹۸ در استان همدان و نارضایتی مردم از توزیع امکانات و رسیدگی هلال احمر، غرق شدن چندین انسان بی‌گناه و کودکان مظلوم در شهرهای مختلف استان همدان بخاطر نبود وسایل و لباسهای غریق نجات، گویای همه چیز است و دیگر سوابق مدیریتی ایشان در این ۷ سال بماند برای روزهایی که آقای کارخانه با وجدان بیدار بدان بیندیشد.
 یادداشت از: طاها توحید، فعال مدنی و سیاسی