توسعه و تکمیل زنجیره “تولید” پیگیری شود

استاندار همدان با تاکید بر اینکه، ضرورت دارد در سال جدید توسعه و تکمیل زنجیره تولید پیگیری شود تا شاهد چندبرابر شدن ارزش افزوده برای استان باشیم، گفت: در حوزه کشاورزی باید بازدهی کار، بدون گسترش سطح در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش “فردای همدان”، سید سعید شاهرخی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری، با بیان اینکه اولویت ما در سال ۹۹، تحقق برنامه‌ها و پروژه‌های جهش تولید است، اظهار داشت: همدان رتبه اول کشوری در میزان تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در بین ۳۱ استان کسب کرد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه، نام‌گذاری چندسال متمادی با عناوین اقتصادی، نشان از اهمیت این موضوع در نظام جمهوری اسلامی دارد، افزود: هدف از تعریف پروژه‌های جهش تولید، تمرکز بر روی فعالیت‌هایی است که منجر به جهش تولید می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیرانی که در شورای برنامه‌ریزی استان، پروژه‌های جهش تولید را تایید می‌کنند به معنای این است که ضمانت اجرای آن را نیز برعهده گرفته‌اند، گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی، زمینه اجرایی پروژه‌های مربوط به جهش تولید را فراهم کنند.

شاهرخی با بیان اینکه باید از تمام توان‌مان برای تحقق پروژه‌های جهش تولید استفاده کنیم، ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال جهش تولید، پروژه‌های ماندگاری را تعریف و طراحی کنند.

استاندار همدان عنوان داشت: استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری و فرآوری سنگ‌ها دارد ‌که هر کدام می‌توانند جهش تولید ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه گسترش صنایع جدید، تکمیل صنایع نیمه‌تمام و همچنین توسعه صنایعی که فعال هستند در دستور کار قرار گیرند، افزود: باید واحدهای تولیدی که تکنولوژی آن‌ها منقضی شده، نوسازی و بازسازی شوند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه، ضرورت دارد در سال جدید توسعه و تکمیل زنجیره تولید پیگیری شود تا شاهد چندبرابر شدن ارزش افزوده برای استان باشیم، گفت: در حوزه کشاورزی باید بازدهی کار، بدون گسترش سطح در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه، جهاد کشاورزی باید برای افزایش تولید، هدفمند و با استفاده از روش‌های نوین و متناسب با نیازهای بازار، پروژه‌های کلیدی تعریف کند‌، عنوان داشت: مدیران دستگاه‌های دولتی، پروژه‌های مربوط به جهش تولید را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، که همکاری وهمراهی بسیار خوبی دارند برای مردم همدان تشریح و تبیین کنند‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقویمی از جلسات مربوط به جهش تولید و اقتصاد مقاومتی تنظیم و بر اساس آن جلسات مستمری برای بررسی آن‌ها برگزار شود.