حمایت از تولید و ایجاد اشتغال؛ اولویت اول استان همدان

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار همدان و وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، شاهرخی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان خوش درخشیده است، گفت: حدود ۲۶درصد از واگذاری طرح های نیمه تمام کشور به بخش خصوصی، مربوط به استان همدان است. وی ادامه داد: به همت تولید کنندگان هیچ واحد تولیدی متاثر از تحریم در استان همدان تعطیل نشده است، همچنین اتاق بازرگانی استان نیز بخش عظیمی از بار حوزه اقتصادی را بر دوش دارد.

استاندار همدان اضافه کرد: به تأسی از سیاست های دولت و شخص رئیس جمهور اولویت اول استان ارتقا معیشت و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است که در ادوار مختلف در استان زیر بنای خوبی نهاده شده و در ادامه آن مسیر با ارائه برنامه منسجم به دنبال بهبود فضای استان هستیم.

شاهرخی همچنین گفت: ۵۰۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه در استان و ایجاد ۲۰هزار شغل در سال از مهمترین اهداف سند راهبردی و عملیاتی استان است.

سید سعید شاهرخی ادامه داد: بانکهای دولتی به تعهدات خود برای ایجاد شغل عمل کرده اند اما از کارکرد بانکهای خصوصی رضایت نداریم چرا که در بهبود فضای کسب و کار استان هیچ اقدامی انجام نداده اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در اجرای طرح های واگذار شده اقتصاد مقاومتی استان همدان رتبه اول کشور را کسب کرده، تأکید کرد: این توفیقات حاصل وفاق و همدلی در استان است.

وی افزود: در برنامه عملیاتی به همه بخش ها توجه شده و در صدد این هستیم که فضای کسب و کار در استان را ۱۲ماهه کنیم. ما قدمی برنمی داریم مگر اینکه سودی برای مردم داشته باشد.