«معرکه در معرکه» در همدان

نمایش «معرکه در معرکه» نوشته داوود میرباقری و کارگردانی سیدمحمدجواد کبودراهنگی در تئاتر شهر همدان بر روی صحنه است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایسنا، کارگردان این نمایش درباره داستان نمایش بیان کرد: این نمایش داستان پهلوانی است که همسر حامله‌اش را به علت مشکلات کسب‌وکار رها می‌کند و همسر نگون بختش به علت شرایط زندگی از جمله فقر به دام مردی لوطی می‌افتد، در پایان پهلوان برای بازپس گیری حیثیت از دست رفته‌اش در مقابل مکر لوطی قرار می‌گیرد.

سیدمحمدجواد کبودراهنگی با اشاره به اینکه نمایش «معرکه در معرکه» شیوه‌ میدانی دارد که توسط بازیگران نمایش بازسازی می‌شود، اظهار کرد: تمامی شخصیت‌های نمایش به شکلی معانی نمادین دارند و به قول شخصیت پهلوان، دنیا یک معرکه بزرگ است.

این هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر ادامه داد: نمایش با آواز غربت شاگرد پهلوان آغاز می‌شود و پهلوان به شاگردش می‌گوید «تا رنج سفر نکشی اوستا نمی شوی»، شخصیت دختر که پهلوان او را بزرگ کرده به دنبال کشف حقیقت زندگی است همچنین هر یک از شخصیت‌های نمایش به دنبال ایده‌آل و به نوعی گمشده خود هستند.

کارگردان نمایش «معرکه در معرکه» در ادامه به قسمت‌هایی از دیالوگ نمایش اشاره کرد و افزود: به قول شخصیت لوطی نمایش «دنیا مثه یه دیوونه خونه‌اس که هر کی توش دیونه یه چیزه» و در کل نمایش با تقابل زن و پهلوان آغاز می شود و با تقابل لوطی و پهلوان به پایان می‌رسد.

کبودراهنگی با اشاره به اینکه در اجرای نمایش «معرکه در معرکه» شخصیت‌های زن و شاگرد پهلوان را دو بازیگر عهده‌دار هستند، تصریح کرد: این اتفاق، تجربه جالبی برای گروه و بازیگران رقم زد.

این نویسنده و کارگردان در ادامه به معرفی عوامل نمایش «معرکه در معرکه» پرداخت و گفت: در این نمایش سهراب نیک فرجاد در نقش پهلوان، سیدمهرداد کاووسی حسینی و احسان آزادجو در نقش شاگرد، فاطمه ابرارپایدار و باران عرفانی در نقش زن، مهشاد کلانی در نقش دختر و سیدمحمدجواد کبودراهنگی در نقش لوطی هنرآفرینی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشاور کارگردان سهراب نیک‌فرجاد، دستیار کارگردان باران عرفانی، آهنگساز راستین هستی پرست، نوازنده ضرب سپهر نیک فرجاد، منشی صحنه، صدا و گریم فاطمه گلچهره، طراح نور حسن کوثری، اجرای نور نفیسه صوفیانی و طراح پوستر و بروشور امید خدابنده‌لو هستند.

کبودراهنگی بازی‌سازان نمایش را بهنام شفیع، امیرحسین زارعی، محمد امیدیان، علی‌اکبر رجبی دانست و افزود: عکاس نمایش سیدسیاوش کبوداهنگی، اکسسور صحنه سیدمهرداد کاووسی حسینی و روابط عمومی پریا هدایتی و یاسر بیگ‌زاده هستند.

این پیشکسوت تئاتر استان همدان در پایان با اشاره به اینکه این نمایش کاری از گروه نمایشی «بوعلی» است، خاطرنشان کرد: نمایش «معرکه در معرکه» از ۱۱ تا ۲۵ بهمن ۹۸ ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی، هنری شهید آوینی شهر همدان اجرا می‌شود.