همدان؛ رتبه دوم تولید انگور

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح «فراز» برای بازدهی بیشتر تاکستان‌ها خبر داد و گفت: همدان از نظر تولید اانگور جایگاه دوم کشور را دارد و افزایش کیفیت و کمیت این محصول در رونق صادرات آن مؤثر است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از تسنیم، حجت‌الله شهبازی اظهار داشت: کشمش از محصولات مهم در حوزه کشاورزی استان به شمار می‌رود و همدان با تولید بیش از 40 هزار تن کشمش در سال، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید سرانه انگور در جهان 10 و در ایران 45 کیلوگرم بوده، اما در استان همدان 235 کیلوگرم است که نشان از اهمیت این محصول برای استان داشته و بخش زیادی از این محصول در ملایر تولید می‌شود.

شهبازی، انگور را مهم‌ترین محصول کشاورزی شهر ملایر عنوان کرد و گفت: سالیانه 250 هزار تن محصول از تاکستان‌های این شهر برداشت می‌شود و با داشتن 10 هزار و 570 هکتار سطح زیر کشت، 49 درصد مساحت زیر کشت این محصول در استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: از نظر تولید هم 60 درصد تولید انگور در استان مربوط به ملایر بوده و قطب تولید این محصول در استان به شمار می‌رود.