لغو جشن ایران باشکوه برای جلوگیری از شیوع کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: جشنواره “ایران باشکوه” که برای جذب گردشگر چینی و همزمان با سال نو مردم این کشور برنامه‌ریزی شده‌بود متاثر از شرایط انتشار ویروس کرونا لغو شد؛ چراکه مصونیت شهروندان کشورمان از این ویروس نوظهور مهمتر از اجرای این جشن است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، علی مالمیر روز جمعه در این باره گفت: قبل از شیوع بیماری کرونا، ایران برای جذب گردشگر از مردم چین دعوت کرد تا سال نو را با سفر به ایران جشن بگیرند. 

وی اظهار داشت: این در حالی است که انتشار ویروس نوظهور کرونا در کشور چین حوزه بهداشت و درمان اغلب کشورهای دنیا را با نگرانی مواجه کرده است و برای ممانعت از ورود این بیماری، جشن سال نو چینی در ایران لغو شد. 

مالمیر اظهار داشت: در همین راستا بسیاری از تورهایی که از چین گردشگران را ثبت کرده بودند، برنامه های گردشگری خود را لغو کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تاکید به اینکه در جشنواره ایران باشکوه هیچ مهمانی از کشور چین وارد این استان نشده بود گفت: فقط یک گروه توریستی که پیش از بروز ویروس کرونا به ایران آمده بودند، یک روز را در همدان سپری کردند. 

مالمیر خاطرنشان کرد: همدان به دلیل شرایط آب و هوایی و برودت هوا در فصل زمستان کمترین میزان اقامت گردشگران را دارد. 

وی گفت: امسال برای جذب گردشگر داخلی و خارجی جشنواره ایران باشکوه همزمان با نهمین جشنواره زمستانی برگزار شده است.

مالمیر بیان کرد: عده ای به اشتباه تصور کرده بودند که این اداره کل در راستای جشنواره ایران باشکوه از اتباع خارجی دعوت بعمل آورده است اما این جشنواره فقط تبلیغ گردشگری بود که با بروز شرایط جدید برنامه ها لغو شد.

پیش بینی شده بود که رویداد «ایران باشکوه» به‌ مناسبت عید سال نوی چینی‌ها در ۹ استان کشور شامل تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد از چهارم تا بیستم بهمن برگزار شود.

در همین ارتباط روز گذشته نیز معاون فنی مرکز بهداشت استان همدان به ایرنا گفت: هم‌اینک همه جای کشور از جمله همدان برای مقابله با ویروس کرونا در آماده‌باش کامل است و مورد مثبت مبتلا به این ویروس در استان شناسایی نشده‌است.

علی عطایی افزود: تیم‌های بهداشتی این استان تمامی گردشگران و مسافران ورودی به همدان و ساکن در هتل‌ها و ورودی بیمارستان ها را برای شناسایی عاملان احتمالی مبتلا به ویروس کرونا کنترل می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر  نفر جمعیت به عنوان پنج قطب مهم گردشگری کشور است و بیش از یک هزار و ۸۰۰  اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن ثبت ملی شدند.