برگزاری جشنواره آدم‌برفی در همدان به منظور افزایش نشاط اجتماعی

جشنواره بزرگ آدم برفی همزمان با رویداد ایران باشکوه روز جمعه در تپه تفریحی و گردشگری عباس آباد به همت شرکت سیاحتی علیصدر همدان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در حاشیه این جشنواره گفت: جشنواره ساخت آدم برفی با هدف ایجاد شادی و نشاط و جذب گردشگر برگزار شد.

غلامحسین تقوی با بیان اینکه در این جشنواره آدم برفی های زیبا نیز انتخاب و برنده خواهند شد افزود: جشنواره آدم برفی همزمان با شروع رویداد ایران باشکوه در همدان برگزار شد. 

وی اظهار داشت: در ایام برگزاری رویداد ایران باشکوه هزینه بازدید از غار آبی علیصدر از چهارم تا ۲۰ بهمن ماه امسال نیم بها می‌شود.

تقوی افزود: شهروندان و گردشگران می‌توانند در مدت برگزاری جشنواره زمستانی و رویداد ملی «ایران باشکوه» در همدان، با ۵۰ درصد تخفیف از غار علیصدر دیدن کنند.

وی با بیان اینکه این غار به عنوان بیست و سومین اثر طبیعی ملی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است، بادآوری کرد: غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی قابل قایقرانی جهان است.

تقوی اظهار داشت: همچنین در برگزاری رویداد ایران باشکوه در استان همدان اقامتگاه های گردشگری عباس آباد نیز با ۵۰ درصد تخفیف به گردشگران خدمات ارایه می کند.

مدیرعامل مجتمع عمومی سیاحتی علیصدر ادامه داد: شرکت سیاحتی برند گردشگری این استان است و در فصل های کم‌رونق گردشگری با میزبانی و برگزاری رویدادهای گردشگری و اقدامات ابتکاری می‌توانیم انگیزه ای برای تورها و سفر گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

رویداد ایران باشکوه همزمان با سال نو چینی در چند استان کشور از جمله همدان به‌ منظور معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران و همدان به گردشگران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم این کشور است. گاه‌شمار چینی ترکیبی شمسی – قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین‌کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند و هر سال در بهمن ماه، سال چینی نو می‌شود.

در کشور چین سال نو با پدیدار شدن ماه در نخستین روز سال آغاز می‌شود و به همین علت گاه به آن سال نوی قمری نیز گفته می‌شود. جشن سال نو در این کشور ۱۵ روز به طول می‌انجامد و با جشن فانوس پایان می‌یابد.

در بیشتر کشورهایی که چینی‌ها اکثریت را تشکیل می‌دهند یا اقلیت قدرتمندی هستند، سال نوی چینی جشن گرفته می‌شود؛ از آن جمله می‌توان به چین، هنگ کنگ، تایوان، برونئی، کره شمالی و کره جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند اشاره کرد.