رییس دانشگاه آزاد همدان: دانشجویان رشته پزشکی از مهر 99 جذب می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از راه‌اندازی رشته پزشکی خبر داد و گفت: تولید دو واکسن و ابزار تشخیص ویروس «پاپیلوما» به همت دانش‌پژوهان جوان این دانشگاه انجام شده است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از تسنیم، مرتضی قائمی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان از آغاز نام‌نویسی رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه آزاد همدان خبر داد و اظهار داشت: امکان تحصیل هم‌زمان دو رشته برای افراد علاقه‌مند فراهم شده است.

وی با بیان اینکه موافقت اصولی برای تدریس رشته پزشکی گرفته شده، افزود: امکانات و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این رشته وجود دارد و دانشگاه آزاد واحد همدان از مهر سال آینده دانشجوی پزشکی پذیرش می‌کند.

قائمی بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی برای امکان فعالیت دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد همدان بسته شده و در نظر است که بیمارستانی هم در نزدیکی این دانشگاه برای استفاده دانشجویان رشته پزشکی ساخته شود.

وی گفت: برای افزایش ارتباط بین حوزه صنعت و دانشگاه، تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد بسته ‌شده تا دوره‌های موردنیاز برای اصناف و سازمان‌ها آموزش داده شود.

رئیس دانشگاه آزاد همدان با اشاره به نوآوری‌های دانش‌پژوهان دانشگاه آزاد همدان هم اعلام کرد: به همت این افراد واکسن تب «کریمه کنگو» و واکسن «نیوکاسل» و کیت تشخیص ویروس «پاپیلوما» تولید شده و با گرفتن مجوزهای لازم به مرحله پیش‌تولید رسیده است.