اضافه شدن رشته پزشکی به رشته‌های دانشگاه آزاد همدان

همدان-ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: درخواست این واحد دانشگاهی برای راه‌اندازی رشته پزشکی در کمیته آمایش و گسترش رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان موافقت شده است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از ایرنا، مرتضی قائمی گفت: این گام مهم با توجه به وجود ظرفیت ها و امکانات رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این دانشگاه و برای پاسخگویی به درخواست‌های دانش‌آموزان رشته علوم تجربی استان برداشته شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: رشته های پیراپزشکی و پرستاری این واحد دانشگاهی از جمله رشته هایی است که متقاضیان زیادی دارد.

رییس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه یکصد هزار دانشجو از دانشگاه های آزاد سراسر این استان دانش آموخته شده اند، افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار دانشجو در مجموعه های دانشگاه آزاد این استان مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ هزار نفر آنها در واحد همدان تحصیل می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجوی در ۵۳۱ رشته در دوره های کاردانی، کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شرکت دارند.

قائمی با بیان اینکه تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه ها نسبت به پنج سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است افزود: با این حال تعداد دانشجویان جدید در دانشگاه های آزاد این استان نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل مالی دانشجویان برای پرداخت شهریه در سال جاری ۱۷ میلیارد تومان از صندوق رفاه، سه میلیارد تومان از بانک های طرف قرارداد و ۵۰۰ میلیون تومان از صندوق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به متقاضیان پرداخت شده است. 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تاکید بر ارایه مقالات علمی از سوی اساتید نیز گفت: ۱۰۰ مقاله این دانشگاه در مجلات آی.اس.آی و ۱۴۰ مقاله نیز در آی.سی به چاپ رسیده است.