روند کاهشی کمک‌های مردم همدان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

چند روزی از وقوع سیل در سیستان و بلوچستان می‌گذرد و بسیاری از هم‌وطنانمان خانه و کاشانه خود را از دست داده و در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برند. از شروع سیل تاکنون از طرق مختلف وضعیت مردم آن منطقه اطلاع رسانی و نیازهایشان نیز اعلام شده و افراد و نهادهای مختلف از دولت و همچنین مردم درخواست کمک فوری داشته‌اند اما بازار این کمک‌رسانی در همدان سرد بوده و مردم شریف همدان به نسبت حوادث مشابه پیشین، هنوز در این مسیر گام‌های محکمی برنداشته‌اند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از تسنیم، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان در این‌باره گفت: با اعلام نیاز از طرف جمعیت هلال‌احمر 2500 تخته پتو، 600 بسته غذایی یک‌ماهه، 600 کیسه 10 کیلویی و 1400 بطری روغن مایع از انبار استان همدان به تهران ارسال شد تا به مناطق سیل‌زده ارسال شود.

بهروز کارخانه‌ای بیان کرد: در کنار شعبه‌های نه گانه در شهرستان‌ها، چادرهای جمع‌آوری کمک در چند منطقه شهر همدان شامل میدان جهاد، میدان کبوتر شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان و محل برپایی نماز جمعه برپا شده و مردم می‌توانند در این کار نیک با ما همراه شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون 29 میلیون تومان به طور نقدی به حساب هلال‌احمر برای سیل زدگان جنوب شرقی کشور در استان جمع‌آوری شده، اما بیشتر کمک‌ها به شماره حساب‌های اعلام شده، واریز شده است.

کارخانه‌ای مطرح کرد: یک بانوی خیر هم 110 تخته پتو را اهدا کرده تا به مناطق حادثه دیده ارسال شود، اما روند کمک‌های مردمی خیلی خوب نیست.

محرابی، رئیس اتاق اصناف همدان هم از مشارکت نکردن اتحادیه‌های صنفی همدان در این زمینه خبر داده و گفت: چند روز پیش به مسئولان اتحادیه‌های صنفی نامه زده و آن‌ها را به یاری خواسته‌ایم، اما متأسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش فردای همدان و به نقل از تسنیم، هرچند برخی دستگاه‌های اجرایی برای کمک به سیل‌زدگان پای کار آمده‌اند، اما مردم استان همدان برخلاف حوادث مشابهی چون زمین لرزه کرمانشاه و سیلاب ابتدای سال در کمک به مردم سیستان و بلوچستان پیشقدم نشده‌ و امید می‌رود که سرمای استخواان‌سوز الوند بر گرمی قلب‌های خیراندیش چیره نشود.