همدان آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان آمادگی اعزام نیرو و اقلام مورد نیاز به هم‌وطنان سیل زده در سیستان و بلوچستان را دارد، گفت: همدان آمادگی دارد در صورت نیاز استان سیستان و بلوچستان اقلام کمکی و نیروی امدادی به مناطق سیل زده اعزام کند.

به گزارش فردای همدان، به نقل از ایسنا، علیمردان طالبی اظهار کرد: تاکنون درخواستی مبنی بر کمک رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان به استان همدان نرسیده است اما در صورت نیاز استان آمادگی کمک رسانی دارد.

وی تصریح کرد: در چنین مواقعی استان آسیب‌دیده باید اعلام کند و براساس نیاز آنها اقلام ارسال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در این باره گفت: معمولا از استان‌های معین امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده صورت می‌گیرد.

بهروز کارخانه تصریح کرد: اگر لازم شود از سایر استان ها اقلام و امدادرسانی صورت بگیرد به طور قطع استان آمادگی کمک رسانی دارد.

وی یادآور شد: اقلام امدادی و استراتژیک سازمان جمعیت هلال احمر شامل چادر، پتو، موکت و بسته‌های غذایی طی ۷۲  ساعت به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود.

وی درباره کمک‌های نقدی مردم استان به هم‌وطنان سیل‌زده نیز اظهار کرد: تاکنون درخواستی مبنی بر کمک نقدی مردمی اعلام نشده است و اگر واقعاً نیاز باشد سازمان جمعیت هلال احمر کشور شماره حسابی برای این منظور اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ سیل در سه روز گذشته خسارت‌های زیادی به خانه‌ها، محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان وارد کرده است. بارش باران از اواخر روز جمعه آغاز شده و بخش‌های زیادی از استان‌ سیستان و بلوچستان، به ویژه جنوب آن را درگیر کرده است. در مجموع ۱۳ شهرستان این استان تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و برخی از آنها به شکل کامل در سیل محاصره شده‌اند و نیاز به کمک فوری دارند.