خیرین به سمت وقف‌های عام‌المنفعه هدایت شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه جامعه و مردم باید ارزش و اهمیت وقف و اثرات و برکات آن را به خوبی بدانند تا مشارکت کنند و خیرین به سمت وقف هایی که عام المنفعه می باشند هدایت شوند، گفت: برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات، آماده مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم تا این گونه گامی را در راستای اشتغال و پیشرفت برداشته شود.

به گزارش فردای همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی درهمایش تجلیل از یاوران وقف و برگزیدگان مسابقات قرانی در استان همدان که با حضور مسئولان، واقفان خیراندیش و فعالان قرآنی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: واقفانی که در استان همدان فعالیت می کنند جایگاه ویژه‌ای در کشور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه وقف در متون دینی ما بسیار جایگاه مهم و اثرگذاری دارد و اوقاف به عنوان متولی این مسئله، مسئولیت و بار امانتی بزرگ و حساس برعهده دارد، افزود: باید با تمام توان برای ترویج ونهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه و مردم باید ارزش و اهمیت وقف و اثرات و برکات آن را به خوبی بدانند تا مشارکت کنند و خیرین به سمت وقف هایی که عام المنفعه می باشند هدایت شوند، افزود: برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات، آماده مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم تا این گونه گامی را در راستای اشتغال و پیشرفت برداشته شود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه وقف می تواند نیازهای آینده استان را در زمینه های مختلف مرتفع کند و باید هر چه که می توانیم در احیای این صدقه جاری در جامعه تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: در بخش عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات نیز اعلام می‌کنیم آماده مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم تا این گونه گامی را در راستای اشتغال و پیشرفت برداشته شود.

وی افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س)، بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر، برگزاری ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، پرکردن اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان با اجرای طرح نشاط معنوی و کمک به دانش آموزان نیازمندان در قالب طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌هایی است که اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق نیات واقفین خیر اندیش اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از توزیع ۵ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی یک میلیارد تومان در بین دانش‌آموزان درسال تحصیلی جدید خبر داد، و گفت: در بخش کمک به محرومان سال گذشته سازمان اوقاف آزادی زندانیان نیازمند را در دستور کار خود قرار داد و توانست ۳۸۰ زندانی را آزاد کند، موضوعی که امسال نیز دنبال می‌شود.