تلفیق تئاتر، کودک و طبیعت در پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

طراح پوستر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: پوستر این دوره از جشنواره با محوریت «تئاتر، کودک و طبیعت» به عنوان شعار جشنواره طراحی شده است

به گزارش فردای همدان، شهرام عظیمی با بیان اینکه زمینه و اساس این پوستر طبیعت است، اظهار کرد: در پوستر جشنواره از نمادهایی استفاده شده که از حضور کودک در طبیعت الهام گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه فرم نمادهای پوستر درخت است، یادآور شد: این درختان با ماسک تئاتر و چهره کودکان ترکیب شده که در زمینه پوستر، فضای نمایشی ایجاد می کند.
عظیمی همچنین تصریح کرد: زمینه طرح که همان خورشید است سر کودک و سایه آن روی زمین تن کودک است که با رنگ‌های متنوع و شاد، فضایی کودکانه ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه کبوتر به عنوان یکی از عناصر طبیعت در پوستر به کار گرفته شده است، گفت: استفاده از کبوتر در این طرح نشان می‌دهد که ذهن کودکان در حال پرواز و کنکاش است و در خیالات خود به سر می‌برند.
این هنرمند همدانی ادامه داد: از کبوتران به عنوان چشم ماسک‌ها استفاده شده و به نوعی تلفیق و ترکیب طبیعت، نمایش و حالت‌های مختلف یک چهره است.
وی با اشاره به اینکه فضای کلی پوستر، صحنه تئاتر است که کودکان در آن نمایش اجرا می‌کنند، اظهار کرد: تنه درختان در این طرح همان پای کودکانی است که در صحنه نمایش حضور دارند.
عظیمی تأکید کرد: در گام اول طراحی پوستر سعی شده که خوشایند بودن و لذت بردن از فرم و محتوای پوستر مورد توجه قرار بگیرد و با توجه به اینکه مخاطبان این پوستر، کودکان و نوجوانان هستند، به طور قطع روانشناسی کودک نیز در طراحی آن لحاظ شده است.
همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه میزبان هنرمندانی از هفت کشور و ۱۳ استان در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.