جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان رنگ و بوی محیط زیستی دارد

تفاهم نامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان منعقد شد، بر اساس این تفاهم نامه، سازمان حفاظت محیط زیست از سه اثر برتر محیط زیستی در این جشنواره تقدیر خواهد کرد.

به گزارش فردای همدان، جشنواره بیست و ششم تئاتر، کودک و نوجوان با شعار «کودک، طبیعت و تئاتر» برگزار خواهد شد؛ هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

بر اساس تفاهم نامه مشترک سازمان حفاظت محیط زیست با دبیرخانه  این جشنواره بین المللی  از سه اثر برتر محیط زیستی تقدیر خواهد شد.

شایان ذکر است، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در هشت بخش، آبان ماه سال جاری در شهر همدان برگزار خواهد شد که بخش های آن عبارتند از: تئاتر کودک، تئاتر نوجوان، تئاتر خردسال، تئاتر خیابانی، تئاتر بین‌الملل، نمایشنامه‌ نویسی، دانش‌آموزی ، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی.

مسابقه تئاتر کودک، میزبان نمایش‌های گروه سنی ب و ج (۶ تا ۱۲ سال) و مسابقه تئاتر نوجوان میزبان نمایش‌های گروه سنی د (۱۲ تا ۱۶ سال) خواهد بود. در هر کدام از این بخش‌ها حداکثر ۸ نمایش پذیرفته می‌شود.

بخش تئاتر خردسال با ایده اجرای نمایش در مهد کودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و آموزشگاه‌ها، با حداقل امکانات فنی برگزار خواهد شد.

موضوع جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آزاد است، اما پرداختن به مضامین اخلاقی، فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، ارتباط کودک و طبیعت، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده در قالب آثار خلاقانه و پرمخاطب در اولویت انتخاب ها خواهد بود.