موزه‌داری خصوصی به منافع عمومی آسیب نرساند

یک مهندس معمار گفت: موزه داری خصوصی نباید به منافع عمومی جامعه آسیب وارد کند.

مهرداد خضریان در گفتگو با فردای همدان از خانه پوستی زاده می‌گوید که در زیر می‌خوانید.

چرا با موزه‌داری خصوصی مخالف هستید؟

من با موزه داری خصوصی مخالف نیستم، بسیار هم موافق هستم، اما موزه داری خصوصی نباید به منافع عمومی جامعه آسیب وارد کند.

یکی از اعضای شورای شهر پیشنهاد داده خانه پوستی زاده به خانه بومگردی تبدیل شود، با این پیشنهاد موافق هستید؟

خانه بوم‌گردی پیشنهاد هوشمندانه و درستی نیست و قابلیت خانه پوستی زاده برای داشتن کارکرد فرهنگی پر رنگ تر و موثر‌تر در شهر بسیار آشکار است .

مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان معتقد است خانه پوستی زاده برای موزه خصوصی مناسب است؟ در این خصوص چه نظری دارید؟

از لحاظ استانداردهای معماری، فنی و ساختمانی موزه، شرایط کنونی خانه پوستی زاده به هیچ روی مناسب موزه  آثار تاریخی و هنری نیست و ایجاد دسته ای از این استانداردها در خانه پوستی زاده اصلا شدنی نیست.

شنیده شده سفیر ایتالیا حاضر است مجموعه سهرابی، مجموعه دار همدانی را با بهترین شرایط بخرد و به ایتالیا ببرد، نظر شما چیست؟

اگر این مجموعه از همدان برود نه تنها خیالمان راحت نمی‌شود، بلکه افسوس فراوانی به حال شهرمان خواهیم خورد که چرا مسئولان گرامی این شهر و افرادی که تصمیم و نظرشان کار ساز است، نتوانستند دربرخورد با این موضوع  کاری درست و خردمندانه انجام دهند که نه این مجموعه با ارزش از همدان‌ برود و نه آسیبی به یکی از داشته های فرهنگی و تاریخی شهر  وارد شود. البته من هیچ اطلاعی از آثار و ارزش اشیا موجود در این مجموعه ی خصوصی را ندارم و نظر بالا را با فرض ارزشمند بودن واقعی  این مجموعه بیان کردم .

 

باید با آگاهی رسانی به افکار عمومی ضرورت انجام کار حساب شده و علمی و درست برای  راه اندازی یک موزه خصوصی را برشمرد و برای رخ دادن درست ترین اتفاق کوشش نمود.