مجلدات «کارنامک»؛ منبعی کاربردی برای پژوهشگران همدانی

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان گفت: جلد اول و دوم «کارنامک» تألیف دکتر پرویز اذکائی، ولی‌الله قیطرانی و فاطمه امینی جهت بهره‌مندی استادان، دانشجویان و پژوهشگرانی که در حوزه‌ همدان‌شناسی فعالند، از سوی حوزه هنری استان همدان به چاپ رسید.

به گزارش فردای همدان، تیمور آقامحمدی با بیان اینکه «کارنامک» (جلد 1) با موضوع «کتاب‌شناسی استان همدان»  و «کارنامک» (جلد 2)  با موضوع و محوریت علوم‌انسانی به چاپ رسیده است گفت: جلد نخست به سعی پژوهشگر پرتلاش، دکتر پرویز  اذکائی طی سالیان دراز  تهیه و تنظیم شده و جلد دوم آن نیز به تازگی از سوی حوزه هنری استان همدان به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان، جلد اول «کارنامک» را در بردارنده‌ مداخل و فهرستی از کتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها، جراید و گزارش‌های اداری، از بازه‌ زمانی 1370 هـ.ق. تا 1370 هـ.ش. مرتبط با استان همدان عنوان کرد و افزود: این اثر در پنج بخش: (1). مقدمۀ فنّی، (2). فهرست عامّ / 1000 عنوان اثر، (3). طبقات موضوعی، (4). فهرست پیوست / 210 عنوان اثر، (5). نام ‌نامه‌ها و نمایه‌ها؛ تدوین شده است.

وی نظام طبقه‌بندی موضوعی در این آثار را بر پایه‌ نظام معرفت‌شناسی دانست و افزود: این کتاب می‌تواند الگو و پایه مطالعات و پژوهش‌های آینده کتاب‌شناسی باشد، به ‌طوری‌که شیوه آن مورد توجه بسیاری از محققان بوده و همواره آن را مورد تحسین قرار داده‌اند.

تیمور آقامحمدی جلد دوم «کارنامک» را در تکمیل جلد نخست آن، با موضوع و محوریت علوم‌انسانی اعلام کرد و گفت: این اثر دربردارنده‌ مداخل و فهرستی از کتـب، مقالات، پایان‌نامه‌‌ها، جراید و گزارش‌‌های اداری، از بـازه‌زمـانی 1371 تا 1395 هـ.ش. مرتبط با استان همدان است.

گفتنی است، جلد دوم «کارنامک» با همت ولی الله قیطرانی و فاطمه امینی و با اشراف دکتر پرویز اذکائی به چاپ رسیده است.