برگزاری کارگاه “نمایشنامه‌نویسی خلاق” با حضور استاد حسن دولت‌آبادی

به گزارش فردای همدان، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با بیان این مطلب گفت: برای شرکت در این کارگاه، فراخوانی به شکل استانی از سوی واحد نمایش حوزه هنری همدان منتشر شد که از بین ثبت نام کنندگان، افراد واجدالشرایط به شکل محدود انتخاب می شوند و در کارگاه حضور خواهند داشت. محمدرضا […]

به گزارش فردای همدان، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با بیان این مطلب گفت: برای شرکت در این کارگاه، فراخوانی به شکل استانی از سوی واحد نمایش حوزه هنری همدان منتشر شد که از بین ثبت نام کنندگان، افراد واجدالشرایط به شکل محدود انتخاب می شوند و در کارگاه حضور خواهند داشت.

محمدرضا باباخانیان به تدریس حسن دولت آبادی در این کارگاه اشاره کرد و افزود: حسن دولت آبادی دارای مدرک کارشناسی بازیگری، ارشد تئاتر و مدرک درجه یک کارگردانی است که نگارش 30 نمایشنامه و تالیف و انتشار 19 نمایشنامه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه به شیوه های تالیف نمایشنامه به شکل خلاقانه و تخصصی پرداخته می شود تصریح کرد: متاسفانه یکی از خلاء های مهم در تئاتر، کمبود نمایشنامه های پر محتوا و دارای چهارچوب است و از آنجایی که نمایش از عوامل مهم و تاثیرگزار در فرهنگ جامعه می باشد، برگزاری این چنین کارگاه هایی می تواند در رفع این خلاء کمک کند.

باباخانیان با اشاره به میزبانی همدان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اضافه کرد: با توجه به  فعالیت طیف گسترده ای از هنرمندان و گروه های نمایشی استان در حوزه ی تئاتر کودک، باید بستر مناسب آموزشی با حضور اساتید برتر کشوری فراهم شود که حوزه هنری همدان در تلاش برای تحقق این امر است.

گفتنی است این برنامه با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.