آقای استاندار ممنون که حامی میراث فرهنگی هستید

مدتی است مجموعه داری در همدان با راه اندازی یک کمپین مجازی و با همراهی چند نفر از اصحاب رسانه درخواست راه اندازی اولین موزه خصوصی را در همدان مطرح کرده است . این مجموعه دار محترم در یادداشتهایی که بارها و بارها در گروهها و کانالهای تلگرامی منتشر شده ، مجموعه خود را بی […]

مدتی است مجموعه داری در همدان با راه اندازی یک کمپین مجازی و با همراهی چند نفر از اصحاب رسانه درخواست راه اندازی اولین موزه خصوصی را در همدان مطرح کرده است .

این مجموعه دار محترم در یادداشتهایی که بارها و بارها در گروهها و کانالهای تلگرامی منتشر شده ، مجموعه خود را بی بدیل و منحصر بفرد نامیده اما معلوم نیست اگر شخصی با سواد میراث فرهنگی و شناسایی آثار قدیمی انتقادی از مجموعه ایشان نماید آیا همچون جملاتی که خطاب به آقای مجیری منتشر کردند او را هم فاقد دانش کافی قلمداد می کنند یا نه ؟
ایشان از خانواده بزرگ رسانه همدان فقط نظرات عده محدودی را قابل توجه دانستند . آقای استاندار اگر عضوی در خانواده رسانه منتقد ایشان بود غرض دارد؟ سواد کافی ندارد؟ و کسی که تایید کرد استاد رسانه است ؟

آقای شاهرخی پیش از این پویشی در همدان به راه افتاد. این پویش در توضیح استفاده از نام تعدادی از فعالین صاحب نام هنری بدون اطلاع ایشان حضور نام این افراد را ابتدا براساس اشتباه و سپس بی تاثیر و بی اهمیت قلمداد کرد. حال امروز هم تنها اصحاب رسانه حامی را شایان ذکر می داند. اگر فردا در جای دیگری زمانی که خانه پوستی زاده با قراردادی چند ساله به ایشان واگذار شد موضوع دیگری را توجیه کرد آن وقت شما در همدان هستید تا پاسخگوی آینده دستور امروزتان باشید ؟
آقای استاندار شما امروز شخصا پیگیر واگذاری خانه تاریخی پوستی زاده به این مجموعه دار محترم شده اید ، آقای صوفی شهردار محترم همدان دیروز در مصاحبه ای گفتند حفظ میراث فرهنگی بر تمام ما واجب است و راه اندازی موزه های خصوصی در همدان زمان ماندن گردشگران را افزایش می دهد . من هم به عنوان یک همدانی اعلام می کنم موافق راه اندازی موزه های خصوصی در همدان هستم اما نه در جایی چون خانه پوستی زاده ، نه تنها برای یک نفر و یک مجموعه دار . چه ایرادی دارد یک خانه در یکی از محلات همدان مرمت شود و تحویل ایشان داده شود تا ما فرصت فرهنگی ایجاد شده در خانه پوستی زاده را حفظ کنیم و در نقطه ی دیگری از شهر یک فرصت و فضای گردشگری جدید ایجاد کنیم .
در پایان آقای استاندار جا دارد از شما و البته اعضای شورای شهر همدان که بسیار علاقمند به حفظ میراث فرهنگی دیار خوبان هستید بپرسم شما آمار مجموعه دارهای همدان را دارید؟ شما تا به حال نگران بنای تاریخی شرکت فرش شده اید؟لابد می پرسید کجاست؟کاروانسرای زغالی ها را که بلدید؟ می دانید در چه وضعیتی است؟
مهمترین دلیل شما افزایش زمان حضور گردشگران است، آقای استاندار هیچوقت به قنات های همدان به عنوان فرصت بی بدیل گردشگری فکر کرده اید؟

اما در پایان از شمایی که برای راه اندازی موزه خصوصی در شهر جلسه ویژه می گذارید می پرسم از ثبت جهانی هگمتانه چه خبر؟ هگمتانه ای که دلیل اصلی ورود گردشگران به همدان است.

نویسنده: مجیر خضریان