برگزاری مسابقات ورزشی به میزبانی همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در دهه آخر شهریورماه، همدان میزبان چهار رویداد بزرگ بین المللی و کشوری در رشته های فوتبال، سوارکاری، شطرنج و سنگنوردی خواهد بود.

به گزارش فردای همدان، محسن جهانشیر  با اشاره به تاثیرات میربانی در ورزش استان گفت: موضوعي كه امروزه از اهميت ويژه اي برخوردار است، تأثير ورزش و گردشگري بر اقتصاد كشورهاست و برگزاري تورنمنت هاي ورزشي در سطح بالاي بين المللي تحولات عظيم اقتصادي، ورزشي، فرهنگي و اجتماعي براي استان به ارمغان مي آورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: این روزها اکثر رشته های ورزشی، همدان را به عنوان محل برپایی مسابقات خود انتخاب کرده اند که نشان از ظرفیت بالای زیر ساخت های ورزشی استان دارد.

وی زیرساخت‌های ورزشی همدان برای برگزاری مسابقات مختلف را خوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه استان از زیرساخت‌های خوبی در بحث ورزش برخوردار است و همین امر باعث می‌شود دست ما را در قبول میزبانی و مسابقات مختلف باز باشد.

جهانشیر خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر همدان میزبان چهار رشته ورزشی در المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بود و خوشبختانه تیم ها با رضایت کامل استان همدان را ترک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: امسال تابستانی شلوغ و پرترافیکی برای ورزش استان بود و میزبان چندین رویداد بزرگ کشوری بودیم و در دهه آخر شهریورماه نیز میزبان چهار رویداد بزرگ بین المللی و کشوری خواهیم بود.

وی ادامه داد: مهمترین رویدادی که به میزبانی همدان برگزار می شود مسابقات گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا است که این رقابتها از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه جاری به میزبانی شهر همدان برگزار می شود.

جهانشیر با بیان اینکه این رقابتها در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج برگزار می شود، گفت: تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در این مسابقات با تیم های افغانستان، فلسطین و مالدیو هم گروه است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطر نشان کرد: بر این اساس تیم های ایران و مالدیو از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه ۲۷ شهریور به مصاف هم می روند و افغانستان و فلسطین نیز ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه همین روز دیدار می کنند.

وی افزود: جمعه ۲۹ شهریورماه نیز مالدیو و افغانستان از ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه دیدار خواهند کرد و فلسطین – ایران ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه به مصاف هم می روند.

جهانشیر تصریح کرد: یکشنبه ۳۱ شهریور ماه نیز ایران – افغانستان ساعت ۱۸:۴۵ و فلسطین و مالدیو ساعت ۱۵:۴۵ با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه برای اسکان میهمانان خارجی و داخلی این دوره از مسابقات ۲ هتل پارسیان ارم و باباطاهر همدان در نظر گرفته شده است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است مسئولان، داوران و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در هتل پارسیان ارم اسکان یابند و تیم های شرکت کننده نیز در هتل باباطاهر اقامت خواهند داشت.

وی در ادامه از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا به میزبانی همدان خبر داد و تصریح کرد: این رقابت‌ها ۲۱ شهریورماه امسال به مدت یک هفته و براساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در سه جدول برگزار می‌شود.

جهانشیر با بیان اینکه این رقابت‌ها در سالن ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار می‌شود، افزود: تاکنون شطرنجبازان مطرحی از کشورهای پرتغال، افغانستان، روسیه و عراق برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه میزبان سه رویداد بزرگ در رشته سوارکاری خواهیم بود، گفت: برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران، مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی خارج از شهر تهران برگزار می شود و این افتخار بزرگی برای سوارکاری همدان خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین همزمان با این رقابتها، سومین مرحله مسابقات تور پرش با اسب قهرمانی ایران و مسابقات بین المللی پرش با اسب جام فدراسیون جهانی در باشگاه اویسیناهمدان برگزار می شود.

جهانشیر با بیان اینکه 180 سوارکار و اسب از سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند، اضافه کرد: این رقابت ها از روز شنبه 23 شهریورماه به مدت یک هفته در همدان برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به میزبانی دومین دوره جام سنگنوردی باشگاه های کشور گفت: این رقابت ها از روز شنبه ۲۳ شهریور ماه امسال به مدت شش روز به میزبانی سالن فرهاد شهر همدان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات آقایان از 23 لغایت 26 شهریورماه و مسابقات بانوان از 27 لغایت 29 شهریورماه برگزار می شود و تاکنون شش تیم در بخش آقایان و هفت تیم در بخش بانوان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.

جهانشیر در پایان گفت: بسیار باعث افتخار است که شهر زیبای و تاریخی همدان میزبان رشته های مختلف ورزشی است و این موضوع برای ما فقط از جنبه ورزشی آن اهمیت ندارد بلکه رونق گرفتن اقتصاد و گردشگری منطقه نیز برایمان یک اتفاق بزرگ است.