اصلاح‌طلبان فعلی بازندگان قطعی انتخابات آتی؟

پاسخی به یادداشت مهدی میرزایی فعال مدنی در هفته نامه وزین همدان نامه

به گزارش فردای همدان، دنیای امروز دنیای گردش آزاد اطلاعات است، گردش آزادی که در کنار مزایای بسیار شاید حتی معایبی هم داشته باشد. انتقاد متضمن حفظ خوبی‌های گردش آزاد اطلاعات است و پاسخ به انتقاد، شروع یک دیالوگ است. غرض از این یادداشت صحبت از گردش آزاد اطلاعات نیست، بازکردن باب یک دیالوگ رسانه ایست که در آن بسیاری از افرادی که شاید تا پیش از این پشت درهای بسته و در جمع‌هایی با تعداد نفرات شاید 10 یا پانزده نفر دیروز شهرمان را به قضاوت نشستند، خود را نماینده تفکراتی دانستند که فردای این دیار را متفاوت می‌خواهد و تلاش کردند با بهره‌مندی از موج کشوری حضور مردم و همین طور توانمندی طیف‌های متنوع فعالین همدان سنگینی صندوق رای را به سمت خودشان بکشند ، اما در این میان و پس از کم وبیش پیروزیهای کوچک و بزرگ، اندیشه و آرمانی که جنس فعالیتشان را خط کشی کرده بود فراموش کردند،

به اتکا تعداد صندلی‌های پارلمان محلی، دوستی و رابطه نزدیک ایجاد شده با قدرت، هدف خود را کسب قدرت حفظ قدرت و توسعه آن تعریف کردند. هر زمان از سمت فعالین دلسوز شهر صدایی بلند شد که قرارمان این نبود و ما می‌خواستیم در نهایت همدان شهری شود برای زیست بهتر همه ساکنان آن یا بی پاسخ ماند یا گفتند شما نمی‌دانید چه میگذرد و کار ما را خراب نکنید . فراموش کردند اصل بر پاسخگویی است . تلاش برای پاسخگو نمودن کسانی که با رای مردم برای خدمت به ایشان به قدرت رسیده‌اند قدم اول توسعه است . آگنده گوشی در پیش گرفتند و این به خواب زدن تاریخی عواقب خوبی برایشان ندارد .

چند روز پیش مهدی میرزایی فعال مدنی یادداشتی نوشت که نهیبی بود بر تک تک ما ، از کسانی که خود را دبیران احزاب اصلاح طلب میدانند و در اتاق‌های دربسته برای آینده شهری چون همدان تصمیم می‌گیرند تا آنها که در این سالها با نام اصلاحات بر صندلیهای رنگارنگ مدیریت تکیه زده اند تا به اصلاح اشتباهات پیش از خود کمر همت ببندند و بدانند قدرت میراث هیچ حزب و گروهی نیست و تنها انتخاب مردم است که آن را در هر دوره ای به چه کسی واگذار کنند .

میرزایی به عنوان کسی که سال‌های فعالیت اجتماعیش ممکن است به عدد سن برخی از تازه واردان نزدیک باشد سوالی پرسیده “برای این شهر چه کردید؟!”

این سوال را نه تنها امروز اعضای شورای شهر باید پاسخگو باشند بلکه تک تک افرادی که با عنوان حزبی در انتخاب لیست امید حضور داشته اند بهتر است پاسخ مکتوب و مقتضی را در رسانه ها منتشر کنند . این گفتگوی رسانه ای و شاید در آینده حضوری ما را با چند و چون جنس فعالیت در آینده برای شهرمان آشنا می‌کند .
این دیالوگ مفید که حتی می‌تواند به مناظره های رودررو منتهی شود راهیست برای تشخیص عیار دلسوزی و آینده نگری در این شهر و چراغ راه آینده است برای حفظ آنچه که اندوخته ایم و تبدیل آن به احسن.

در پایان یادآور می‌شوم من هم چون مهدی میرزایی باور دارم اصلاح طلبان فعلی بازنده قطعی انتخابات آتی هستند ، اگر و شاید…؟!

 

یادداشت: مجیر خضریان