راه‌اندازی خط مترو به غار علیصدر موجب تقویت گردشگری می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: تمام تلاش شورا به‌ویژه این کمیسیون بر این محور بوده است تا از ظرفیت‌های شهر همدان در مسیر توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری بهره‌مند شود.

به گزارش فردای همدان، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا، گفت: فضای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان وجود دارد که با تلاش زیاد می‌توان از این ظرفیت نهادینه در استان، استفاده کرد.

وی با توجه به ظرفیت‌های خوب شهری و احصا بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط شهرداری، از سوی منتخبان مردم، خواستار تعامل و همکاری بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت‌شهری در راستای توسعه و آبادانی هرچه بیشتر شهر همدان شد.

قراباغی؛ حضور معاونت امور اقتصادی استانداری را یکی از نقاط قوت اقتصاد استان معرفی کرد و افزود: مجموعه‌های مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری باید برای جلوگیری از موازی کاری و کاهش آسیب‌ها با یکدیگر همکاری بیشتری کنند.

وی افزود: با توجه به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در دادگستری همدان از ظرفیت این بخش باید استفاده بیشتری شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان در ادامه با تأکید بر تأمین اعتبار ساخت جاده و زیرساخت‌های اساسی بوستان ولایت در منطقه فخرآباد برای تسهیل در بحث جذب سرمایه‌گذاران و رفع ترافیک معابر اصلی منتهی به بوستان‌ها، ابراز امیدواری کرد تامین اعتبار زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای بوستان اکباتان در مجاورت سد اکباتان برای تسهیل به منظور جذب سرمایه گذاران در دستور کار قرار گیرد.

قراباغی ادامه داد: با توجه به منابع محدود اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری باید ردیف اعتبار مالی به‌منظور اجرای طرح جداره‌سازی خیابان بوعلی و میدان مرکزی همدان در راستای زیباسازی محیط شهری اختصاص یابد.

وی با تأکید بر اینکه جداره‌سازی خیابان اکباتان و بوعلی باید به صورت جدی پیگیری شود؛ گفت: بستر خوبی برای انجام این جداره‌سازی صورت گرفته؛ اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

قراباغی با بیان اینکه در راستای تقویت صنعت گردشگری باید در خصوص ساخت مترو شهری و پیش بینی یک خط اختصاصی به غار علی‌صدر حمایت شود، گفت: علی‌صدر یک مقصد خاص گردشگری بوده است و راه‌اندازی خط مترو میتواند به توسعه این امر کمک بیشتری کند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل پیاده راه اکباتان فرصت زمانی یک ماهه از طرف استاندار تعیین شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه برای تقویت کسبه، راه‌اندازی ماشین برقی برای انتقال رایگان مردم و مسافران از جمله اقدامات صورت گرفته برای کاهش مشکلات پیاده‌راه اکباتان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه طرح سواره کردن نیمی از خیابان اکباتان بررسی و آسیب‌شناسی شده است، عنوان کرد: چند راهکار برای رونق بیشتر این مسیر گردشگری پیشنهاد دارم. همچنین باید پارکینگ میراث فرهنگی در میدان هفت تیر برای راحتی مسافران به منظور بازدید از سایت 3 هزار ساله همدان باید ساخته شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان؛ سایت میوه و تربار، شرکت عصرطلایی و هتل ندیمی را جز پروژه های نیمه کاره و نیازمند پیگیری برشمرد و گفت: هتل ندیمی تا زمانی که ساخته نشود، چهره نازیبایی در شهر همدان ایجاد می‌کند.

قراباغی در زمینه برگزاری همایش سرمایه گذاری در حوزه مدیریت شهری، بیان کرد: منابع مالی برای برگزاری این رویداد مصوب شده است و سایر مجموعه ها نیز باید مشارکت داشته باشند؛ البته باید از فرصت اسپانسری نیز بهره مند شود.

وی؛ پارک آبی در باغ میوه، باغ پرندگان، شهرک توریستی باغ ویلا، همایش سرمایه گذاری، غرفه‌های صنایع دستی اکباتان، جایگاه سریع النصب سوخت، پارکینگ دانشگاه آزاد، بازار خودرو 2، مزرعه گل محمدی و صنایع تبدیلی، نیروگاه خورشیدی، سایت 500 هکتاری و338 هکتاری اطراف دانشگاه آزاد، غرفه سنگ‌های قیمتی و راهنمای گردشگری را جزو پروژه‌های در دست اقدام سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان برشمرد.

قراباغی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در کارخانه سیمان اعلام آمادگی کرده است؛ افزود: اقدامات ابتدایی شهرک توریستی باغ ویلا و انعقاد قرارداد با شرکت ترکیه ای انجام شده واکنون نیازمند هماهنگی و تسریع همکاری با شرکت های زیر ساختی و دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با بیان اینکه سایت 800 هکتاری اطراف دانشگاه آزاد 30 سال پیش خریداری شده، اما از چندماه پیش بررسی و پیگیری‌های اجرای طرح آغاز شده است؛ ادامه داد: بازار خودرو 2 در حال رفع مشکل با املاک بوده و مجوزهای لازم برای انتخاب سرمایه‌گذار نیروگاه خورشیدی نیز در دست انجام است.

کمک یک میلیاردی شهرداری برای ۲ همایش سرمایه‌گذاری و جاده ابریشم

رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به برگزاری دو همایش بسیار مهم سرمایه‌گذاران و جاده ابریشم در همدان، گفت: شهرداری همدان برای هریک از این همایش‌های مهم، ۵۰۰ میلیون تومان و در مجموع یک میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: البته مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط که متولی سرمایه‌گذاری در همدان هستند نیز باید نسبت به اختصاص مبالغ قابل توجه به این دو همایش مهم در همدان، اقدام کنند.