آموزش نویسندگان مستعد همدانی برای درخشش در جشنواره خاتم

کارگاه تخصصی داستان نویسی برای آموزش نویسندگان همدانی برای حضور درخشان در پنجمین جشنواره خاتم، با حضور مجید قیصری دبیر جشنواره خاتم در سالن جلسات حوزه هنری برگزار می شود. به گزارش فردای همدان، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان با بیان این مطلب گفت: موضوع این کارگاه &تصویر پیامبر اکرم (ص) […]

کارگاه تخصصی داستان نویسی برای آموزش نویسندگان همدانی برای حضور درخشان در پنجمین جشنواره خاتم، با حضور مجید قیصری دبیر جشنواره خاتم در سالن جلسات حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش فردای همدان، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان با بیان این مطلب گفت: موضوع این کارگاه &تصویر پیامبر اکرم (ص) در آیینه هنر& است که سه  شنبه مورخ 12 شهریور ساعت 16 با  حضور مجید قیصری برگزار می شود.

مریم زندی با بیان این که موضوع آثار جشنواره خاتم داستان هایی با الهام از ویژگی‌های شخصیتی و سیرۀ حضرت رسول اکرم(ص) و توجه به نیازهای مخاطب و شرایط امروز است افزود: از آنجایی که مجید قیصری دبیر جشنواره خاتم می باشد وی تجربیات و نکات مهم داستان نویسی در این حوزه را با اهالی خانه رمان حوزه هنری استان همدان در میان می گذارد.

وی مجید قیصری را از نویسندگان مجرب کشور عنوان کرد و ادامه داد: قیصری علاوه بر تالیف کتب متعدد، داوری بخش داستان کوتاه و بلند بزرگسال یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، داوری پنجمین دوره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، داوری بخش داستان جشنواره «قند پارسی» و … را در کارنامه خود دارد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان در ادامه به کارگاه روز چهارشنبه مورخ 13 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: موضوع این کارگاه &تصویر عیسی ابن مریم در ادبیات داستانی غرب& است که مدرس کارگاه نیز مجید قیصری می باشد و ساعت 16 در سالن جلسات حوزه هنری همدان برگزار می شود

زندی به حضور پررنگ حضرت عیسی مسیح در ادبیات غرب، که به شکل ترجمه به کشور ما نیز وارد می شود اشاره کرد و گفت: نویسندگان ما باید سعی کنند در آثار خود به معرفی صحیح، مستند و حرفه ای، پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) بپردازند و هدف از برگزاری این کارگاه نیز افزایش نقش نویسندگان در این امر است.

گفتنی است این برنامه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان استان همدان و دفتر نشر فرهنگ اسلامی برگزار خواهد شد.