عطر پاک شهدا با نصب تمثال آنان در فضای شهر همدان پیچید

وحید علی ضمیرمعاون خدمات شهری گفت: شهرداری همدان با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا در سال جاری اقدام به نصب20 عدد تابلو مزین به تمثال شهدای شهرستان همدان به همراه نام و مشخصات آنها در بلوارهای سطح شهر نموده است.

به گزارش فردای همدان، علی ضمیر نصب تصاویر شهدای همدان در نقاط مختلف شهر را سبب دلگرمی خانواده‌های آنان برشمرد و ادامه داد: این اقدام نشان می‌دهد که شهدا فراموش نشده و در یادها مانده‌اند و باید به فراخور توانایی و ظرفیت‌های در اختیار، در این زمینه مشارکت نمود.

وی با بیان اینکه طی مدت مشخص تابلو تمثال شهدا که هر کدام قابليت نشان دادن تصوير 2 شهيد را دارد  تعویض می گردد، بیان کرد: الویت با شهدایی است که از اسامی آنها جهت نامگذاری معابر و اماکن شهری استفاده نشده باشد.

وی اظهار داشت: تصاویر شهدا و طرح‌هایی که تداعی‌گر مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در معابر سطح شهراست، بی‌شک با آشنایی نسل‌های آینده با ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و مأنوس شدن آنها با حماسه‌آفرینان این مرز و وبوم بی‌تأثیر نخواهد بود.

علی ضمیر با اشاره به این که نصب تصاویر شهدا و رزمندگان دفاع مقدس که زینت بخش سیمای بصری شهرمان بوده ، اعلام کرد:  نام گذاری کوچه ها، خیابانها، پل ها، بوستان ها به نام شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و بازسازی و مرمت تصاویر شهدای والامقام بر جداره های سطح شهر از جمله کارهاییست که در این راستا صورت پذیرفته است.

وی در پایان تصریح نمود: برنامه ریزی و اقدامات گسترده جهت ایجاد تصاویر و المان شهدا از مجموعه اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بوده و شهرداری همدان تمام توان خود را جهت زنده نگهداشتن نام شهدا و مشی ایثارگران در تمام حوزه ها بکار خواهد گرفت.