250 هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان بهار برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بهـار بابیان اینکه 6000 هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد، گفت: امسال بیش از 250 هزار تن سیب‌زمینی در بهـار برداشت می‌شود.

به گزارش فردای همدان، هوشنگ کرمی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 250 هزار تن سیب‌زمینی از سطح زمین‌های کشاورزی بهار برداشت می‌شود، ابراز داشت: عمده سیب‌زمینی‌های تولیدی در شهرستان بهار به صورت تازه خوری بوده که پس از تولید روانه بازار مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت سیب‌زمینی تابستانه از اواخر تیر آغاز و تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار 43 تن است افزود با ورود محصول تولیدی شهرستان قیمت آن در بازار مصرف تا حدود زیادی تعدیل خواهد شد .
کرمی ارقام محصول تولیدی سال جاری را عمدتاً آگریا – بانبا – جیلی – سانته – مارفونا و … عنوان نمود و گفت: بخشی از محصول تولیدی جهت بذر سال آتی نگهداری میگردد .
وی در پایان اظهار کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده ، استفاده مناسب از کودهای دامی ، شیمیائی و ریز مغذی و مبارزه بموقع با آفات و بیماریها سبب گردیده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد .