شرکت بیش از 1300 گروه دانش‌آموزی در جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی

دبیر جشنواره ملی رسانش در خصوص این جشنواره دانش‌آموزی اظهار کرد: جشنواره رسانه های دانش آموزی رسانش در اولین سال برگزاری خود مورد اقبال دانش آموزان قرار گرفت و بیش از 1300 گروه دانش آموزی آثار رسانه ای خود را به این جشنواره ارسال نموده اند.

به گزارش فردای همدان، محمد صالح جباری گفت: رسانش تنها جشنواره رسانه های دانش آموزی در کشور است و به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از سال 1397 کار خود را آغاز نموده است.

وی تصریح کرد: اولین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان «رسانش» و با شعار «رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه» ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزارشد.

جباری به قالب‌های جشنواره اشاره و بیان کرد: جشنواره در مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌دیواری و قطعات صوتی(رادیو مدرسه،. پادکست) برگزار شد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه‌دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید نموده و به دبیرخانه جشنواره مستقر در همدان ارسال کردند.

دبیر جشنواره ملی رسانش گفت: اولین رسالت رسانش ایجاد محملی برای ورود دانش آموزان به فضای رسانه ای است و به نظر می رسد جشنواره گام اول در این زمینه را محکم و با موفقیت برداشته است.

وی افزود: در بخش های مختلف جشنواره، آثار خوب و بسیار قابل توجهی توسط دانش آموزان تولید شده است که هم کار داوری را مشکل کرد و هم باعث امید دوچندان ما برای ادامه کار شد.جباری ادامه داد: مرحله نهایی مسابقات با دعوت از سه گروه برگزیده در هر رشته و به صورت اردویی از 22 تا 25 مرداد ماه جاری در محل دانشگاه صدا و سیمای تهران برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی اولین دوره جشنواره معرفی خواهند شد.

جباری خاطرنشان کرد: در این دوره دانش آموزان در کارگاه های آموزشی نیز شرکت خواهند نمود و در واقع باشگاه مهارت های رسانه ای ایجاد خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی رسانش گفت: از همه دغدغه مندان در حوزه رسانه دعوت میکنم تا با ورود به این جشنواره و یاری رساندن دبیرخانه کمک کنند تا رسانش بتواند به رسالت حقیقی خود عمل نموده و دانش آموزان کشور را هر چه قوی تر و غنی تر در این حوزه آموزش داده و تجهیز نماید.