احداث 2 پارک در هر منطقه شهری همدان در سال 98

نشست مشترک اعضای شورای شهر همدان و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عصر گذشته در محل این اداره کل برگزار شد.

 

 

به گزارش فردای همدان، در این نشست مباحث گوناگون محیط زیستی شهری توسط اعضای سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد.

موضوعات کنترل جمعیت سگ های بی سرپرست، راه اندازی مدارس طبیعت، تغییرات شهری در بلوارهای ارم و کولاب و پیاده راه سازی و قطع درختان از جمله مباحث مطرح شده در نشست بود.

سید عادل عربی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: در خصوص تعطیل شدن مدرسه طبیعت در کشور و شهر همدان ابهاماتی وجود دارد که امیدواریم در جلسه آتی با حضور مسئول مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور این ابهامات رفع گردد.

عربی مطالبه گری سازمان های مردم نهاد را از برکات وجود این سازمان ها در راستای بهبود وضعیت محیط زیستی استان دانست و گفت: جلسات دوره ای با اعضای سازمان ها مردم نهاد محیط زیستی استان همدان به صورت مرتب برگزار می گردد.

رئیس اداره آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز بیان کرد: فواید مدارس طبیعت در تربیت نسل آینده بسیار است و هیچ یافته ای آن را رد نمی کند، اما مشکل اصلی در نحوه استقرار مدارس طبیعت است و آقای دکتر کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به درستی بیان کرده اند که متولی مدرسه طبیعت در کشور آموزش و پرورش است لذا باید مانند تمام مدارس خاص کشور از جمله مدارس فلسفه و قرآنی و امثالهم، طرح مدارس طبیعت توسط متخصصان و دلسوزان امر به روشنی تهیه شود و از طریق آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی پیگیری گردد که این امری شدنی است.

عباس ایزدی بیان کرد: متخصصان امر تربیت می توانند مدارس طبیعت را در آموزش و پرورش جا بیاندازند و طرح قابل دفاعی ارائه کنند که با ادبیات وزارت آموزش و پرورش هم همخوانی داشته باشد.

گردان رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه طرح پیاده راه سازی در بلوار ارم همدان قابل دفاع بوده و امکانات متنوعی در این طرح در نظر گرفته شده است گفت: پارکینگ، پردیس سینمایی، پل های هم سطح، زمین والیبال، محل نقاشی کودکان و بزرگسالان از جمله امکانات این طرح است و سعی کرده ایم در عین نگهداری از فضای سبز موجود این بلوار، در توسعه فضای سبز آن نیز فعالیت کنیم.

وی بیان کرد: شهرداری همدان در تمام موضوعات توسعه شهری، بحث محیط زیست و فضای سبز را در نظر گرفته است و از برخی پروژه ها به دلیل همخوانی نداشتن با محیط زیست صرفنظر کرده ایم که مطالبه گری سازمان های مردم نهاد و رسانه ها در این امر بی تاثیر نبوده است.

وی از راه اندازی 2 پارک در هر منطقه شهر همدان خبر داد و گفت:احداث پارک های فرامنطقه ای نز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی گفت: قول نمی دهیم اما سعی می کنیم مکانی با کارکرد حضور کودکان در طبیعت همدان در نظر بگیریم.

فتحی عضو شورای شهر همدان نیز اعلام کرد: یکی از باغ های شهرداری برای کودکان با نیازهای ویژه در نظر گرفته می شود و باید شرایط واگذاری استیجاری آن برای علاقه مندان مشخص گردد.

سلماسی عضو شورای شهر همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: برنامه داریم تا درخت های خشک شهر برای طراحی و نماد سازی استفاده شود و در زیباسازی شهر نقش داشته باشد.

وی بیان کرد: مدیریت شهری همدان به سوی تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک پیش خواهد رفت و در پارک ها فضاهای مناسبی برای کودکان در نظر گرفته خواهد شد زیرا میدانیم که ارتباط واقعی کودک با طبیعت کمرنگ شده است و بسیاری از بچه ها از این موضوع آسیب دیده اند و هرجا بتوانیم برای راه اندازی مدارس طبیعت یا مکانی با این کارکرد برای کودکان از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.