تخصیص 16 میلیارد اعتبار برای بازآفرینی پایدار شهر همدان

معاون امور عمرانی فرمانداری همدان از تعیین تکلیف اعتبارات بازآفرینی پایدار شهر همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، رضا زمانی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان همدان، اظهار کرد: 16 میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی پایدار شهر همدان تخصیص داده شده است که این میزان تعیین تکلیف شد.
وی با بیان اینکه از این رقم 8 میلیارد تومان به شهرداری اختصاص داده شده است، افزود: شهرداری 12روز مهلت دارد نام طرح و برآورد‌های استفاده از آن را به اداره راه و شهرسازی ارسال کند در غیر این صورت اعتبار تعیین شده به شهرستان‌های دیگر اختصاص داده می‌شود.
معاون امور عمرانی فرمانداری همدان ادامه داد: به هیچ وجه نمی‌پذیریم که این اعتبار دیر جذب شود و یا برگشت بخورد و باید بر اساس تفاهم نامه پروژه‌ها سریع تر عملیاتی شوند.
وی با بیان اینکه در گام اول هدفی که در ستاد بازآفرینی داریم، شناسایی مناطق حاشیه شهر است، تصریح کرد: در زمینه نوسازی بافت فرسوده تسهیلات ساخت مسکن نیز ابلاغ شده و در قالب این تسهیلات می‌توانیم به ازای هر واحد 40 میلیون تومان، به انبوه سازان 80 میلیون تومان و به صنعتی تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات 9 درصد ارائه دهیم.
زمانی تأکید کرد: همچنین 2 پروژه نیمه کاره سالن ورزشی حصار امام با اعتباری افزون بر 800 میلیون تومان و سالن ورزشی دیزج با 450میلیون تومان به بسیج سازندگی سپرده شده است.
وی در پایان با بیان اینکه برای ساخت سالن ورزشی دیزج و جولان 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، یادآور شد: همچنین برای تکمیل مجتمع فرهنگی ولایت 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.