همدان میزبان ۱۰۰هزار گردشگر در ایام تعطیلات

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: در تعطیلات ۴روز اخیر ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان هتل ها، هتل آپارتمانها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مجتمعهای اقامتی، متل و خانه مسافرهای همدان تکمیل شدند.

 

به گزارش فردای همدان، علی خاکسار افزود : با وجود تکمیل ظرفیت اسکان رسمی، تعداد بسیار زیادی از گردشگران در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و مهمانسرای ادارات، اردوگاه ها، ورزشگاه ها ویا با نصب چادر در پارک ها، پیاده رو ها و نقاط مختلف شهر، شبها را در هوای خنک همدان سپری کردند. با توجه به اینکه ماخذ آماری دقیقی برای محاسبه تعداد گردشگران مقیم در اقامتگاه های رسمی و فضای باز وجود ندارد نمی توان آمار اسکان استان را بطور دقیق اعلام نمود ولی باتوجه به ظرفیت رسمی اسکان و دیگر موارد پیش گفته، اقامت در ۴ روز را میتوان بین ۹۰ الی ۱۰۰ هزار نفر دانست.

وی ادامه داد. : تفاوت تعطیلات امسال با سالهای قبل افزایش میزان ماندگاری گردشگران در استان بود. اغلب مسافران بین ۲ الی ۳شب مراکز اقامتی را رزرو نموده تنوع بخشی به جاذبه ها از جمله راه اندازی باغ وحش در محور علیصدر، اقدامات زیرساختی در روستاهای هدف، برپایی بازارچه های صنایع دستی و سوغات . توزیع سفر در شهرستانها و روستاها و تبلیغات گسترده برای معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده را از دلایل اصلی این امر می توان نام برد.
خاکسار گفت: استقبال کم نظیراز اقامتگاه های بومگردی نیز یکی از نقاط قوت گردشگری و از دلایل اصلی توجه و حمایت دولت از سرمایه گذاران و بهره برداران این تاسیسات می باشد که توزیع سفر، اشتغال و درآمدزایی برای جوامع محلی را درپی دارد.
وی در پایان گفت : علاوه بر استقبال و بازدید چشمگیر گردشگران از جاذبه های طبیعی نظیر غار علیصدر، سرابها، روستاهای هدف گردشگری، تالابها و . . .، بالغ بر ۷۰۰۰۰ نفر نیز از موزه ها و اماکن تاریخی دارای بلیط فروشی بازدید نمودند. آرامگاه بوعلی سینا با ۲۶۳۰۰نفر-آرامگاه باباطاهر۲۱۰۰۰ نفر و مجموعه هگمتانه با ۱۰۰۰۰نفر بازدید کننده در صدر مراکز پربازدید فرهنگی_ تاریخی بودند.