آغاز ثبت نام چهاردهمین جشنواره تعاونی های برتر در همدان

احمد توصیفیان مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان :به منظور شناسایی و معرفی الگوهای برتر بخش تعاون، از تعاونی های برتر استان در چهردهمین جشنواره تعاونی های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گزارش فردای همدان ، احمد توصیفیان با اعلام این خبر افزود: به منظور فراهم نمودن زمینه‌های گسترش و ارتقای روحیه تعاونی و نمونه‌پروری در بخش‌های مختلف اقتصادی در کل کشور، این مراسم تجلیل در قالب چهاردهمین جشنواره ملی تعاونی‌ های برتر، شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
وی گفت: همه ساله جشنواره ای برای معرفی تعاونی‌های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون و شناساندن توانمندی‌های بالقوه بخش تعاون برگزارمیشود.
توصیفیان اشاره ای به تعریف تعاونیهای برتر کرد و گفت : تعاونی های برتر تعاونی هایی هستند که ضمن رعایت الزامات قانونی مرتبط و اختصاصی خاص هر گرایش، در رشته فعالیت خود نسبت به سایر تعاونی‌های هم‌ رشته و نیز بر اساس شاخصهای عمومی و اختصاصی بخش‌های اقتصادی و عمومی از وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به سایرین برخوردار باشند.
وی در خصوص نحوه ثبت نام تعاونگران استان در این جشنواره خاطر نشان کرد : تعاونگران استان می توانند جهت شرکت در این جشنواره و ثبت نام وکسب اطلاعات بیشتر به سایت اینترنتی این جشنواره به آدرس www.taavonibartar.ir مراجعه و نسبت به ورود اطلاعات تعاونی خود درمهلت اعلام شده اقدام نمایند.
توصیفیان اهداف این جشنواره را اینگونه تشریح کرد : این جشنواره با هدف معرفی تعاونی های توانمند و الگو جهت توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان اعضاء خانواده بزرگ تعاون کشور و تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی ، توزیعی و خدماتی در مناطق مختلف هر ساله در سطح کشور واستان برگزار می شود.
مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان همدان افزود: تعاونی ها، اتحادیه ها و اتاق های تعاون می توانند درگرایشهایی با عناوین کشاورزی، صنعتی، معدنی، عمرانی، تامین نیاز تولید کنندگان، تامین نیاز مصرف کنندگان، تامین نیاز صنوف خدماتی، اعتبار، دهیاری، زنان، حمل و نقل، فرش دستباف، مسکن، مرزنشینان، دانش بنیان، سهامی عام، خدماتی، فراگیر ملی، اتحادیه ها، اتاق تعاون، بنیاد تعاون و کارآفرینی وسایر گرایشهای مرتبط ضمن مراجعه به سایت اعلام شده و تکمیل فرم های عمومی و تخصصی، در این رقابت شرکت کنند.
وی همچنین در خاتمه خاطر نشان کرد : جشنواره تعاونی های برتر هر ساله همزمان با هفته تعاون در شهریورماه و با هدف تشویق تعاونگران برتر در استان همدان همگام با سایر استان ها نیز برگزار می شود.