برنامه های هفته میراث فرهنگی همدان تشریح شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان برنامه های هفته میراث فرهنگی اعلام کرد: در آغاز هفته میراث فرهنگی با بازدید رایگان از کلیه اماکن تحت پوشش استان در روز 28 اردیبهشتروز جهانی موزه به استقبال هفته میراث فرهنگی خواهیم رفت.

 

به گزارش فردای همدان، علی مالمیر اظهار داشت: آغاز عملیات حفاظت و مرمت اموال منقول تاریخی مکشوفه از میدان امام .ره. همدان، برگزاری کارگاه آموزشی کودک و حفاظت ، نمایشگاه عکس از بناهای تاریخی مرمت شده در موزه هگمتانه به مدت 7 روز ، برپایی کارگاه باستان شناسی کودک در محل سایت باستان شناسی هگمتانه ، از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان همدان است .

مالمیر افزود: به مناسبت هفته میراث فرهنگی رونمایی از کتاب سیمای گردشگری ملایر، هم اندیشی انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی و شاهنامه خوانی در ملایر ، بازدید دانش آموزان از کارگاه و آزمایشگاه مرمت اموال منقول تاریخی موزه هگمتانه نیز از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود .

وی به دیگر برنامه های شهرستانها در این هفته اشاره کرده و گفت: برگزاری کارگاه آموزش نقاشی کودکان با موضوع میراث فرهنگی در ملایر، اجرای مسابقه گزارش نویسی ونقاشی از آداب و رسوم مردم واجرای مسابقه عکاسی از آثار تاریخی در اسدآباد ، تجلیل از خادمان و حامیان میراث فرهنگی ، برپایی نمایشگاه اموال فرهنگی تاریخی در تویسرکان و تجلیل از نیروهای فعال یگان حفاظت میراث در استان و دهها برنامه فرهنگی دیگر از جمله برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان همدان خواهد بود.

بر اساس قطعنامه ی شماره ی پنج ِ دوازدهمین مجمع عمومی كمیته ی بین المللی موزه ها ایكوم (ICOM) كه در 28 مه 1977 میلادی درمسكو برپا شد ، روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه ها اعلام شد  و از آن سال در روز جهانی موزه درهمه ی كشورهای عضو ، مراسمی به همین مناسبت به اجرا گذاشته می شود ودر ایران نیز یک هفته به نام هفته میراث فرهنگی نام گذاری شده و دراین هفته برنامه های متنوعی برگزار میگردد.