تحویل بره پنج روزه به حفاظت محیط زیست همدان

بره پنج روزه میش ارمنی توسط چوپانی به یگان حفاظت محیط زیست استان همدان تحویل داده شد.

 

 

به گزارش فردای همدان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان با اعلام این خبر افزود: چوپان به گمان اینکه بره مادرش را گم کرده است، آن را در یکی از مناطق حفاظت شده استان همدان گرفته و به پرسنل یگان حفاظت محیط زیست تحویل داد.

جواد نوری اظهر گفت: برخی جانوران وحشی مانند قوچ ومیش و کل وبز در این فصل برای چرا نوزادان خود را به همراه نمی برند و یا در هنگام احساس خطر از جانب انسان و گوشتخواران ممکن است که از نوزاد خود فاصله بگیرند لذا بسیار دیده شده است که طبیعت گردان و مردم محلی، هنگام گشت و گذار در طبیعت و زیستگاه وحوش، نوزادان حیات وحش را دیده، به منظور کمک و جلوگیری از اتلاف حیوان و یا بعضاً برای سوء استفاده، با خود به مناطق شهری و روستایی حمل می کنند. در حالی که در همان زمان احتمالاً مادر آن نوزاد در همان نزدیکی بوده است.

نوری اظهر گفت: تماس انسان با نوزاد حیات وحش مانند بره قوچ ومیش وحشی می تواند مانع از ارتباط گیری مجدد بره با میش شود به نحوی که حتی در صورت برگرداندن بره به محل زنده گیری، احتمال اتلاف بره به دلیل عدم پذیرش میش بالا باشد.

وی تاکید کرد: لازم است که همه طبیعت گردان و چوپانان و مردم محلی در هنگام مشاهده این گونه موارد، بدون هیچ گونه دخل و تصرف و یا گرفتن نوزاد وحوش، صرفا ضمن ترک سریع محل، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و پاسگاه های محیط بانی،از طریق شماره تلفن 1540 اطلاع رسانی نمایند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: هر نوع شکار و زنده گیری و نقل و انتقال حیات وحش بدون کسب مجوز، ممنوع بوده، مستوجب جزای کیفری حبس و جزای نقدی خواهد بود.

شماره تلفن 1540 آماده دریافت هرگونه گزارش محیط زیستی از دوستداران طبیعت می باشد.